جستجو
فارسی
دسته بندی ها
    منو بسته
    Back to all

    تفاوت طلای ست و نیم ست

    تفاوت طلای ست و نیم ست

    شاید شما جزو آن دسته از افرادی باشید که به طلا و جواهرات و زیورآلات براق و جذاب علاقمند باشید و بخواهید در این مورد بیشتر بدانید. معمولا خانم ها بیشتر از آقایان به اینگونه جواهرات و زیورآلات علاقمند هستند. این علاقمندی گاهی به گونه ای است که  برخی از خانم ها در زمینه طلا و جواهرات متخصص و طلا شناس شده اند.

    با توجه به اینکه انواع و اقسام  طلا با طراحی های گوناگون و جذاب وجود دارند ما قصد داریم شما را با انواع ست و نیم ست طلا آشنا کنیم. تا شما از کاربرد و تفاوت طلای ست و نیم ست بطور درست و دقیق آگاه شوید. با ما همراه باشید تا شما را با طلای  ست و نیم ست آشنا شوید.

    ست طلا یا سرویس کامل طلا شامل چه طلاهایی است؟

    سرویس و ست طلا شامل گردنبند، یک جفت گوشواره و یک دستبند است. اگر یکی از این طلا ها را برداریم ست کامل به نیم ست تبدیل می شود.  انواع ست طلا با طراحی های گوناگون و زیبا وجود دارند که نظر هر مشتری را به خود جذب می کنند . این ست طلا معمولا برای مراسم های رسمی مثلا نامزدی و عروسی استفاده می شود.

    نیم ست طلا شامل چه نوع طلاهایی است؟

    همانطور که گفتیم اگر که یکی از طلاهای سرویس طلا را برداریم به آن نیم ست می گوییم. نیم ست در واقع شامل یک جفت گوشواره و گردنبند است، گاهی یک انگشتر هم به این مجموعه اضافه می شود. هر نیم ست می تواند مدل ها و طرح های گوناگون و جذاب داشته باشد.  طرح هایی که برای ساخت نیم ست استفاده می شوند، متفاوت و بسیار جذاب می باشند. این طرح ها شامل طرح های سنتی گرفته تا طرح های مدرن و زیبای امروزی می باشد که جوابگوی هر فردی با سلیقه های گوناگون خواهد بود.

    از قدیم تا کنون در آداب و رسوم و سنت های دیرینه ایران زمین و در دل زمان های گوناگون، این رسم وجود داشته که در مراسم های بله برون، نامزدی و عروسی، خانواده داماد برای عروس خود براساس توان مالی که دارند سرویس طلا یا نیم ست را جدای از حلقه نامزدی، به عنوان هدیه و زیر لفظی مراسم عقد یا عروسی، به عروس خانم هدیه می دهند.

    تفاوت طلای ست ونیم ست در چیست؟

    همانطور که گفتیم نیم ست همان ست یا سرویس کامل طلاست با این تفاوت که یک جزء سرویس در نیم ست وجود ندارد که معمولا دستبند در نیم ست وجود ندارد. نیم ست از جنس فلزاتی مثل طلا، نقره، تیتانیوم و استیل ساخته می شود. نیم ست ها طرح و مدل های گوناگون و جذاب دارند و برای انواع مناسبت های مختلف می تواند کادوی مناسب و قابل قبولی باشد.

    در ساخت ست ها و سرویس کامل طلا از انواع سنگ های قیمتی و تزئینی استفاده می شود. ست طلا هم هنوز در میان افراد جذابیت خاص خود را دارد. معمولا از ست طلا برای رفتن به مراسم های باشکوه، مجلل و تشریفاتی مثل عروسی استفاده می شود. در طراحی مدل های سرویس و ست طلا هیچ قانون یا روش خاص و ثابتی وجود ندارد و تنها عامل در طراحی ست های طلا سلیقه و نظر خود فرد است. جذابیت و جلوه ست کامل بیشتر از نیم ست است.

    کاربرد ست کامل طلا

    کاربرد ست کامل طلا چیست؟

    اکنون قصد داریم تا شما را با کاربردهای سرویس کامل طلا آشنا کنیم. در واقع ست کامل طلا شامل گردنبند، گوشواره و دستبند است. ست کامل طلا معمولا زرق و برق و جذابیت بیشتری دارد که بر زیبایی آن افزوده است. از ست کامل طلا برای مراسم های باشکوه و مجلل مثل عروسی و نامزدی استفاده می شود و کاملا رسمی می باشد. پس می توان گفت در مراسم های غیر رسمی و کم ارزش کاربرد چندانی ندارد.

    کاربرد انواع نیم ست طلا چیست؟

    قبلا هم گفتیم که نیم ست معمولا شامل گردنبند، گوشواره می باشد که ممکن است انگشتر هم داشته باشد. نیم ست ها هم معمولا در طرح ها و مدل های مختلف طراحی و ساخته می شوند. موارد استفاده نیم ست متفاوت است اما نیم ست هم برای مراسم رسمی مثل نامزدی استفاده می شود ولی نیم ست کاربرد غیر رسمی تر هم دارد پس می توان از نیم ست برای هدیه دادن به دوستان و نزدیکان و نیز استفاده در دورهمی ها و مهمانی ها غیر رسمی هم کاربرد دارد.

    تاکنون شما با ست و نیم ست، تفاوت ها و کاربردهای آنان آشنا شدید. شاید شما جزو آن دسته از افرادی باشید که اگر هزینه و سرمایه ای دارید به فکر خریدن طلا باشید چرا که  طلا هم کاربرد همیشگی دارد و هم می تواند به عنوان یک سرمایه گذاری مطمئن پول برای آینده باشد و بهترین استفاده را از پول کرده اید. ما قصد داریم در ادامه شما را با نکاتی آشنا کنیم که در خریدن سرویس طلا به شما بسیار کمک می کند.

    در خرید نیم ست و ست طلا چه مواردی را رعایت کنیم؟

    ممکن است با مطالعه مطالب پیش‌گفته، تصمیم‌ گرفته باشید که تنوعی در طلاهای خود ایجاد کرده یا بخشی از پس‌اندازتان را برای خرید طلا اختصاص دهید یا اینکه هدیه تولد و .... دوستان خود را از میان ست‌ یا نسم‌ست طلا انتخاب کنید. اماباید توجه داشته باشید که هنگام خرید سرویس یا نیم‌ست طلا، در نظر داشتن چندین نکته ضروری است که می‌تواند خریدی مطمئن برای شما به ارمغان آورد. اگر این موارد را در هنگام خرید مدنظر قرار دهید، بی‌شک از خرید خود راضی بوده و به نتایج بهتری دست خواهید یافت. پس به توصیه‌های زیر توجه و عمل نمایید:


    1. اندازه؛ همان‌طور که برای خرید پوشاک، اندازه‌ها مهم هستند هنگام خرید طلا نیز اندازه‌ها باید در نظر گرفته شوند تا بزرگ یا کوچ بودن کار، باعث آسیب به بافت طلا در درازمدت نشود
    2. موارد امنیتی؛‌یکی از تراژیک‌ترین‌ها که ممکن است برای خیلی از ما اتفاق افتاده باشد، گم کردن طلاست! بنابراین در هنگام خرید به قفل طلا توجه و دقت کرده و از استحکام و دوام آن اطمینان حاصل کنید. همچنین قفلی انتخاب کنید که باز و بسته کردن آن بریتان بی‌دردسر باشد تا بافت طلا آسیب و خوردگی نداشته باشد. مورددیگر در این بخش، درخواست فاکتور از فروشنده است که باید حتماً آن را داشته باشید تا بتوانید به‌راحتی طلای خود را تعویض کرده یا به فروش برسانید. فاکتور، شناسنامه طلاست و وجود آن ضروری.
    3. اگر به جذابیت اهیمت می‌دهید، برای تکمیل آن باید ضمن زیبایی طلا، تکه انتخابی با ظاهر خودتان (مانند رنگ پوست و مو و ...) تناسب داشته باشد تا بهترین نتیجه و جذابیت حاصل شود. برای پوستتیره، طلای زرد و برای پوست‌های روشن، طلای سفید توصیه می‌شود.
    4. ماندگار؛ به یاد داشته باشید شاید مدل‌های مدرن و به‌روز، دلربا باشند اما این مدل‌های ساده هستند که همواره ماندگار بوده و پس از سال‌ها هنوز هم می‌توانند زیبایی و جلوه‌گری کنند. پس برای کاربردهای طولانی‌مدت بهتر است از مدل‌های ساده استفاده کنید.

    نکات کلیدی و کاربردی برای انتخاب و خرید سرویس کامل طلا :

    ·  نوع رنگ پوستی که دارید برای خرید سرویس طلا خیلی مهم است. اگر شما جزو تیره پوستان هستید برای اینکه طلا در دستان شما جلوه کند و به چشم بیاید بهتر است از طلای زرد استفاده کنید و اگر جزو روشن پوستان و سفید پوستان هستید طلای سفید در دستان شما بیشتر جلوه کرده و زیباتر خواهد بود.

    ·  در انتخاب اندازه طلا ، خیلی دقت و توجه کنید چرا که طلایی که انتخاب می کنید اگر خیلی گشاد یا خیلی تنگ باشد احتمال آسیب دیدن طلا یا شکستن آن فراوان است اما اگر اندازه مناسب داشته باشد و از آن محافظت کنید تا سال ها از آن استفاده خواهید کرد.

    ·  به قفل دستبند دقت کنید و چند بار آن را با باز و بسته کردن امتحان کنید و از سالم بودن قفل دستبند مطمئن شوید.

    ·  اگر می خواهید یک سرویس را برای مدت طولانی و نیز برای مراسم های متفاوت استفاده کنید بهتر است از ست و سرویس ساده طلا استفاده کنید چون تنها چیزی که همیشه تازگی دارد همین سادگی و ساده بودن است.

    ·  در هنگام خرید ست کامل طلا حتما فاکتور خرید تهیه کنید تا در صورت لزوم برای فروش آن مشکلی نداشته باشید.

    ما در این متن گفتیم نیم ست و ست کامل طلا شامل چه طلاهایی هستند و دارای چه ویژگی ها و مشخصه ای می باشند. کاربرد آن ها چیست. فکر می کنیم پاسخ تمام سوالاتی که ذهن شما را به خود مشغول کرده است را داده ایم و اکنون شما با ذهنی باز و آگاه می توانید طلای مورد نظر خود را خریداری کنید.

    کاربرد انواع نیم ست طلا

    نظرات
    ثبت نظرات Close