جستجو
فارسی
دسته بندی ها
    منو بسته
    Back to all

    سنگ آزوریت و تاریخچه آن چگونه است؟

    سنگ آزوریت و تاریخچه آن چگونه است؟

    آزوریت به طور کلی به شکل عظیم یافت می شود (اگرچه گاهی به صورت بلورهای منشوری ظاهر می شود) و اغلب در مناطقی که رسوبات قابل توجهی از مس وجود دارد، با مالاکیت، کریزوکلا یا فیروزه همراه است. کریستال های آزوریت به رنگ آبی بسیار خیره کننده با کمی مالاکیت می باشند که از معادن مختلف استخراج می گردند.

    کانون توجه سنگ آزوریت و زیبایی چشم نواز آن

    سنگ آزوریت بیشتر به خاطر رنگ آبی درخشان و متمایز خود شناخته می شود که شباهت زیادی به لاجورد دارد. اگرچه رنگ آبی خیره کننده لاجوردی آن باعث محبوبیت نمونه های با کیفیت سنگ های قیمتی در بین جمع کنندگان شده است، اما با این حال از آزوریت معمولاً برای تزئین استفاده نمی شود. با سختی Mohs 3.5 تا 4 که دارد نسبتاً نرم است و با قرار گرفتن در معرض گرما و نور تمایل به محو شدن از آبی به سبز دارد که این امر باعث می شود برای ساخت جواهرات، خیلی ایده آل نباشد.

    در دوران قرون وسطی و دوره رنسانس، سنگ آزوریت در بین نقاشان اروپایی ارزشمند بود. ابتدا از آن در نقاشی های دیواری و بعداً در روغن استفاده شد. برای تهیه رنگدانه آزوریت، توده های این ماده معدنی جمع آوری شده و به صورت پودر در آمده و سپس شسته شده و از طریق غربال عبور می کنند. دانه های آزوریت آسیاب شده با اندازه مساوی از هم جدا می شوند و سپس اندازه های سنگین و درشت آن، رنگدانه ای به رنگ آبی تیره ایجاد می کنند، در حالی که از نمونه های ریزتر آن برای ایجاد سایه های روشن استفاده می شود.

    سنگ آزوریت طی مدت زمان طولانی می تواند به صورت یک تغییر طبیعی بر اساس مس موجود در ماده معدنی خود، رنگ سبزش را تغییر دهد. از این تغییر به عنوان شبه مورف نام برده می شود و رنگ سبز حاصل شده دارای یک ماده معدنی به نام مالاکیت است.

    این تغییرات را اغلب می توان در نمونه های معدنی مشاهده کرد، اما در نقاشی های قدیمی که از رنگدانه های آزوریت استفاده می کردند نیز مشاهده می شود. یکی از برجسته ترین آثار هنری که تحت تأثیر این تغییر آزوریت به مالاکیت قرار گرفته است، مدونا و کودک رازاد با مقدسین رافائل است.

    سنگ آزوریت یک ماده معدنی گسترده است و ذخایر قابل توجه آن در فرانسه، یونان، آلمان، استرالیا و مکزیک و سایر مناطق کشف شده است. با ارزش ترین آزوریت ها نمونه های کریستالی هستند که معمولاً از مراکش نشأت می گیرند. نمونه های آزوریت به صورت بلورهای زیبا نیز در ایالات متحده آمریکا یافت شده است.

    ارتباط تاریخی آزوریت با تلاش های هنری افراد در زمان های گذشته، عمق و علاقه بیشتری به این ماده معدنی بخشیده است. اگرچه امروزه به ندرت به عنوان رنگدانه استفاده می شود، اما رنگ درخشان آن هنوز هم به عنوان یکی از بهترین رنگ های موجود در طبیعت نام برده می شود.

    سنگ آزوریت

    مراحل شناسایی آزوریت

    سنگ آزوریت را می توان به راحتی با رنگ آبی لاجوردی منحصر به فرد آن تشخیص داد، اگرچه رنگ آن شباهت زیادی به لاجورد دارد، اما فاقد لکه های پیریت طلا است. آزوریت اغلب مخلوط با مالاکیت یافت می شود. نمونه های مالاکیت ترکیبی و آزوریت در تجارت به عنوان "لاجورد - مالاکیت" یا گاهی اوقات بدون خط به عنوان "آزورمالاکیت" شناخته می شوند.

    با این حال، با یک آزمایش ساده، هر یک از این سنگ های قیمتی به راحتی از آزوریت متمایز می شوند. اما رنگ آزوریت بسیار منحصر به فرد است و از طریق مشاهده اولیه و مقایسه آن با سایر سنگ های مشابه می توان آن را از نمونه های دیگر متمایز کرد. سنگ آزوریت در بسیاری از نقاط جهان یافت می شود. مهمترین مبدأ شامل یوتا، آریزونا و مکزیک و آمریکا است.

    خواص درمانی سنگ آزوریت

    سنگ آزوریت به روش های زیر می تواند خواص درمانی ایجاد کند که به شرح زیر است:

    شفابخشی معنوی:

    سنگ آزوریت با جستجوی حقایق و چالش ها همراه است، این سنگ به دنبال جستجوی حقیقت در شخصیت افراد می باشد. رنگ آبی زنده و پر جنب و جوشی دارد که توانایی انتقال اندیشه شهودی را به ذهن آگاه می دهد تا با دقت بیشتری به دنبال حقیقت برود. این سنگ این ارتباط معنوی را در فرد حفظ می کند و قدرت رها کردن کارها را به او القا می کند.

    آزوریت علاوه بر این به شخص اجازه می دهد واقعیت را درک کند، همچنین شخص را از هدایت اشتباه محافظت و دور می کند.

    بهبود عاطفی:

    سنگ آزوریت اضطراب و استرس را از فرد دور می کند و در نتیجه حس عاطفی را در بدن فرد تقویت می کند. این سنگ قدرت شفابخشی را به افراد منتقل می کند تا باعث شود در افکار، عقاید، کلمات، اعمال و احساسات یک فرد تزریق شود.

    آزوریت جسارت غلبه بر الگوهای رفتاری منفی را که به دلیل وجود عدم امنیت و ترس اتفاق می افتد، فراهم می کند. به کسانی که غیر قابل اعتماد هستند و تمایل به دروغ گفتن دارند، کمک می کند تا در مقابل دیگران روشن تر و صادق باشند. استفاده از این سنگ موجب می شود وقتی فردی عصبی می شود یا بیش از حد حرف می زند، او را آرام کند و به افراد کمک می کند تا بتوانند احساسات و علایق خود را به زبان بیاورند و آن را واضح تر بیان کنند.

    خواص درمانی سنگ آزوریت

    بهبودی جسمی:

    آزوریت سنگی ارزشمند برای درمان اختلالات مهره های بدن، ترازبندی ستون فقرات و بهبود مشکلاتی در قفسه دنده و استخوان های کوچک است. همچنین ممکن است در مراقبت از آرتروز و مشکلات مفصلی، مشکلات کلیه، طحال، کیسه صفرا، کبد و سم زدایی از بدن مفید باشد. همچنین مشاهده شده است که برای پوست و دندان ها مفید است و باعث رشد سالم جنین در رحم می شود.

    آزوریت به حرکت و اکسیژن رسانی خون کمک می کند و همچنین در ترمیم انسداد یا آسیب به مغز کمک می کند. این یک سنگ زینتی عالی برای زوال عقل، آلزایمر و سایر اختلالات مربوط به مغز است. آزوریت همچنین ممکن است درد میگرن را تسکین داده، وزوز گوش را کاهش داده و سرگیجه را تثبیت کند. ظاهراً عملکردهای رفلکس را نیز بهبود می بخشد.

    چاکرای را التیام و تعادل می بخشد:

    انرژی عمیق موجود در سنگ آزوریت باعث باز شدن چاکرای چشم سوم و تحریک معنوی و غریزی افراد می شود. آزوریت چاکراها را تنظیم می کند و بدن فیزیکی را تا حد غیر قابل ملاحظه تنظیم می کند. جریان انرژی آزوریت همچنین چاکرای گلو را که صدای کل بدن است، بهبود می بخشد. چاکرای گلو در تشویق فرد برای بیان بدون تردید ارزشمند است. آزوریت با چاکرای گلو و چشم سوم در ارتباط است و آنها را به خوبی بهبود می بخشد.

    نظرات
    ثبت نظرات Close