جستجو
فارسی
دسته بندی ها
    منو بسته
    Back to all

    آیا ایلان ماسک از تسلا خسته شده است؟

    09 aym 2022

    منبع جهان سرمایه گذاری

    همه درباره خرید توییتر ایلان ماسک صحبت کرده اند – حتی افرادی که به ندرت یا هرگز از این پلتفرم استفاده نمی کنند.

    ایلان ماسک
    ایلان ماسک

    اما این خرید مفهوم دیگری دارد. آیا حواس ایلان ماسک به اسباب بازی جدید خود پرت می شود و علاقه خود را به اسباب بازی قدیمی خود – تسلا از دست می دهد؟ به هر حال، اکثر ما در برخی مواقع به دلیل رسانه های اجتماعی با مشکلاتی در حوزه توجه مواجه بوده ایم. فقط فکر کنید که چقدر بدتر می تواند باشد اگر شما واقعاً صاحب پلتفرم رسانه اجتماعی باشید، نه اینکه صرفاً یک شرکت کننده باشید. نکته دیگر این است که ماسک چگونه برای توییتر پرداخت خواهد کرد. او یکی از ثروتمندترین افراد جهان است.

    ایلان ماسک
    ایلان ماسک

    فوربس و اینوستوپدیا هر دو او را در صدر فهرست قرار داده اند و از سال 2021 از جف بزوس پیشی گرفته اند. اما او هنوز “فقط” 219 میلیارد دلار (فوربس) یا 273 میلیارد دلار (اینوستوپدیا) است و معامله توییتر 44 میلیارد دلار است که این رقم است. بخش قابل توجهی از ثروت او. او در هفته گذشته سهام تسلا را به میزان 8.4 میلیارد دلار فروخته است، سپس در روز پنجشنبه 4.4 میلیارد دلار دیگر. اما طبق گزارش‌ها، او ۲۱ میلیارد دلار پول نقد برای توییتر می‌پردازد، و ظاهراً تنها ۵.۷ میلیارد دلار از آن را قبل از این فروش‌ها در اختیار دارد.

    ایلان ماسک
    ایلان ماسک

    یک وام حاشیه 12.5 میلیارد دلاری در مقابل 62 میلیارد دلار دیگر از سهام تسلا تضمین می شود و سپس مابقی از طریق وام ها و اعتبارات دیگر تأمین می شود. از این ماه، ارزش بازار تسلا بیش از 900 میلیارد دلار بود و ماسک با حدود 15.6 درصد از سهام شرکت که بالغ بر 147 میلیارد دلار است، همچنان بزرگترین سهامدار است. بنابراین او همچنان نیروی مالی کنترل کننده خواهد بود.

    ایلان ماسک
    ایلان ماسک

    اما هدف او این است که توییتر را خصوصی کند و به تنها مالکی تبدیل شود که هیچ سهامداری برای تسکین آن وجود ندارد. با توجه به ادعای او مبنی بر “مطلق گرا بودن آزادی بیان”، نظریه های وحشیانه ای در مورد چگونگی برنامه ریزی او برای تغییر فرهنگ توییتر وجود دارد. این موضوع چقدر او را از طرح اصلی مبنی بر تبدیل خودروهای الکتریکی به شکل غالب خودرو منحرف می کند؟ مالکیت ماسک بر توییتر رقبای تسلا را نگران کرده است. هنریک فیسکر، طراح خودروی الکتریکی زیبای Karma GT و اکنون نیروی پشتیبان شاسی بلند Ocean، ظاهراً از توییتر خارج شده و دنبال کنندگان خود را به جای آن به اینستاگرام هدایت کرده است. او به وضوح نگران قرار گرفتن بر روی پلتفرم تحت کنترل رقابت است. ماسک همچنین اخیراً تلاش خود را برای خروج از توافقی که با تنظیم‌کننده‌های تنظیم‌کننده که مستلزم نظارت بر توییت‌های او درباره تسلا است، از دست داده است. توییت‌های او مرتباً باعث تحرکات تکتونیکی در قیمت سهام و ارزهای دیجیتالی شده است که او ذکر کرده است.

    این سوال وجود دارد که آیا باید به او اجازه داد تا از این طریق بر بازار تأثیر بگذارد؟ اگر ماسک واقعاً محافظت‌های مربوط به سخنرانی را خارج از توییتر انجام دهد، استدلال می‌شود که او همچنین با قانون خدمات دیجیتال اروپا که مستلزم آن است که سیستم‌های آنلاین از کاربران در برابر اطلاعات نادرست، سخنان مشوق عداوت و تنفر و سایر مطالب مضر محافظت کنند، برخورد خواهد کرد یا به طور بالقوه با میلیاردها دلار مواجه خواهند شد. جریمه مطمئنا، ماسک می توانست آن را بپردازد. اما بعید است که بخواهد در این راه پول هدر دهد. نشانه هایی وجود دارد که تسلا بزرگترین کارخانه خود را تا کنون در آستین، تگزاس ساخته است – که در آوریل افتتاح شد – تا از قوانین سختگیرانه کار در کالیفرنیا جلوگیری کند. اما او قرار نیست Gigafactory برلین را به خارج از اتحادیه اروپا منتقل کند تا کاربران توییتر بتوانند هرچه می خواهند بگویند.

    ایلان ماسک
    ایلان ماسک

    لایوترید

    لایوترید

    لایوترید

    لایوترید

    لایوترید

    لایوترید

    لایوترید

    لایوترید

    لایوترید

    نظرات
    ثیت نظر Close