جستجو
فارسی
دسته بندی ها
    منو بسته
    Back to all

    انواع گردنبند جواهر را بشناسیم

    انواع گردنبند جواهر را بشناسیم

    گردنبندها برای خانم‌ها، به عنوان یکی از اصلی‌ترین اکسسوری معرفی می شوند که در مدل‌ها، سبک‌ها و متریال‌های مختلف نیز قابل مشاهده خواهند بود. گردنبند ها همچون سایر اکسسوری در انواع مختلفی طراحی و ارائه می شود که  برای هر لباس و مراسم مجزا کاربرد دارند. مثلا ترکیب گردنبندهای مروارید با لباس شب مجلسی برای یک خانم بهترین انتخاب خواهد بود و یا استفاده از انواع زنجیر طلا می‌ تواند برای استفاده روزمره‌ی شما انتخابی هوشمندانه باشد.

    معرفی انواع زیورآلات طلا و مدل‌های مختلف آن‌ها

    شناخت درست از انواع زیورآلات طلا باعث می‌شود تا در زمان خرید  رضایتمند تر عمل کنیم. این موضوع به ما امکان می ‌دهد تا بدانیم کدام یک از زیورآلات را با چه لباسی و در چه موقعیتی بپوشیم. همچنین در جلوگیری از زیاده‌روی در پوشش‌های طلا نیز مؤثر خواهد بود.

    گردنبند طلا

    گردنبند طلا به عنوان محبوب‌ترین و پرکاربردترین زیورآلاتی بوده که همواره خانم ها از آن استفاده می نمایند. اگر چه بعضی از آقایان به پوشش گردنبند طلا علاقمند هستند. زنجیرهای طلا یکی از رایج‌ترین انواع زیورآلاتی بوده که در سراسر دنیا کاربرد  دارد . گردنبندها ممکن است کوتاه، متوسط، دراز، ظریف یا زمخت باشند. انتخاب اینکه کدامیک از این مدل‌ها برای شما مناسب‌تر می باشد به سلیقه و استایل شخصی شما بستگی خواهد داشت . برخی از انواع گردنبندهای طلا همراه با پارچه یا چرم تولید می گردد. از مهم‌ترین معیارهایی که در خرید گردنبند طلا می بایست در نظر داشت، کوتاهی یا بلندی آن می باشد. بلندی گردنبند باید متناسب با گردن شما صورت گردد.

    گردنبندهای طلا کاربردهای مختلفی داشته و گاها بعضی از آن‌ها تنها قابل استفاده در مهمانی‌ها خواهند بود و برخی دیگر کاربردهای روزمره دارند. در صورتی که قصد دارید گردنبندتان را همیشه و همه جا استفاده کنید می بایست به عمر طولانی و مقاومت آن توجه نمایید. چنین گردنبندهایی نباید دچار پیچ خوردگی گردد. به این منظور گردنبندهای فیگارو، طنابی، ملوانی و بافت‌های گندمی بهترین گزینه‌ها خواهند بود. این گردنبندها به راحتی پیچ نخورده و خمیده نخواهد شد. گردنبندها اغلب با توجه به سایزی که دارند دسته‌بندی می گردد. برخی از این‌ها شامل موارد زیر هستند:

    • چوکر: 40 سانتی‌متر
    • گردنبند پرنسس: 43 تا 48 سانتی‌متر
    • ماتینی: 50 سانتی‌متر
    • آویزهای بلند: 55 تا 60 سانتی‌متر

    راهنمای خرید گردنبند

    انتخاب یک گردنبند مناسب مانند دیگر اکسسوری‌های زینتی، نیاز به اطلاعات دقیق و کافی دارد، گردنبند، یک قطعه زینتی کاملا کاربردی بوده که استفاده از آن برای داشتن استایل خاص، نیاز به رعایت قوانین مشخصی خواهد داشت. هرچه قوانین بیشتری را در زمان خرید گردنبند رعایت نمایید. لازم به ذکر است  گردنبند انواع مختلفی داشته و باید هرکدام از انواع گردنبند طبق قوانین خاصی انتخاب شوند، بنابراین نیاز دارید که اطلاعات دقیق و مفیدی در این زمینه داشته باشید. نکاتی که برای خرید گردنبند باید به آن‌ها دقت کنید را در ادامه برای شما شرح خواهیم داد.

    ۱تعیین سایز

    طول گردنبند همان سایز گردنبند است، اغلب زنجیرها از 45 سانت تا بیش از 85 سانت طول دارند، جهت اندازه گیری سایز یک گردنبند لازم است که آن را کاملا باز نمایید و روی یک سطح صاف قرار دهید، با استفاده از یک خط کش یا متر طول آن را اندازه بگیرید. برخی افراد به گردنبندهای کوتاه علاقه دارند و برخی دیگر گردنبندهای بلند را می‌ پسندند، بنابراین بهتر است این مسئله با توجه به مسائلی چون سلیقه خودتان، ضخامت گردنبند، جنس آن و … در نظر بگیرید.

    راهنمای خرید گردنبند

    ۲جنس گردنبند

    انتخاب جنس گردنبند از موارد دیگر است که باید توجه داشت، به طور معمول باید با توجه به سلیقه و بودجه‌ای که در نظر دارید خریداری کنید. خرید گردنبند طلا یا نقره یا هر جنس دیگری هیچ فرقی در قوانین انتخاب آن نخواهد داشت. عمده تفاوت انتخاب گردنبند نقره یا طلا توجه به ارزش مادی آن به عنوان سرمایه گذاری یا جهت هدیه دادن است.

    ۳توجه به استایل خودتان

    موردی که باید توجه داشت انتخاب گردنبند بر اساس فرم بدنی و اندازه گردن شخص می باشد. ضمن این که نوع گردنبند در انتخاب لباس و نوع یقه لباس نیز تاثیر خواهد داشت، مثلا  افرادی که از بالاتنه های درشت برخوردار می باشند می بایست گردنبندهای کوتاه را خریداری  کنند، ولی افراد ریز جثه می‌ توانند گردنبندهای بلند و چند لایه نیز استفاده نمایند، هرچه گردن پهن تر باشد بهتر است که از گردنبندهای بلندتری استفاده شود، ولی افرادی که از گردن بلند برخوردار می باشند می ‌توانند از گردنبندهای طوقی بهره مند شوند. انتخاب طول مناسب گردنبند با توجه به فرم بدن افراد و همچنین انتخاب رنگ و سنگ جواهر برای گردنبندهای نقره یا طلا نقش مهمی در زیباتر دیده شدن آن‌ها خواهد داشت. توجه به فرم بدن یکی از نکات مهم هنگام خرید گردنبند می باشد.

     آشنایی با انواع گردنبند

    گردنبندها از نظر طول و بافت از انواع  مختلفی برخوردار می باشند ، برای این که یک خرید دل‌چسب را تجربه کنید می‌توانید انواع آن را شناخته و انتخاب بهتری خواهید داشت.

    گردنبند یقه ای

    در قدیم به این نوع گردنبند گلوبند می گویند، زیرا به صورت محکم دور گردن قرار داشته و برای زمانی مناسب است که لباس‌هایی با یقه باز می پوشید. این گردنبندها اغلب از  33 تا 38 سانت طول برخوردار می باشند.

    گردنبند شال گردنی

    امروزه به این نوع گردنبند چوکر می گویند، چوکرها اغلب  در ناحیه ای که گردن به بدن متصل می گردد قرار می‌ گیرند، جهت انواع لباس می توانید آن را بهره برداری کنید ضمن این که در صورتی که اهل مد و ترند روز می باشید این نوع گردنبندها انتخاب بسیار مناسبی است. چوکرها اغلب بین 38 تا 43 سانتی متر طول دارند.

    گردنبند پرنسسی

    این مدل گردنبند درست روی استخوان ترقوه قرار می‌ گیرد و برای همراه شدن با انواع لباس مناسب است، اندازه طول آن معمولا بین 43 تا 48 سانتی ‌متر می باشد.

    گردنبند متینی

    این نوع گردنبند جشنی نیز معرفی می شود. گردنبند متینی اغلب بین استخوان ترقوه و سینه قرار می گیرد و برای لباس‌های رسمی و غیر رسمی مناسب خواهد بود، اندازه آن از 50 تا 61 سانتی‌متر متغیر می باشد.

    گردنبند اپرا

    اپرا را گردنبند رولباسی هم می گویند، اندازه آن اغلب بین 61 تا 90 سانتی ‌متر می باشد و برای لباس‌های یقه بسته و لباس شب مناسب خواهند بود.

    گردنبند ریسمانی

    این نوع گردنبندها تنها برای استایل‌های رسمی کاربرد دارند و اندازه بسیار بلندی حتی تا 150 سانتی‌ متر به خود اختصاص می دهند.

    کدام گردنبند را باید انتخاب کنم؟

    کدام گردنبند را باید انتخاب کنم؟

    چه یک تی‌شرت و شلوار جین به تن داشته باشید چه بلوز و دامن و چه حتی یک پیراهن بلند شب، انتخاب صحیح گردنبند می ‌تواند استایل شما را زیر و رو کند. گردنبد به سادگی این کار را می‌کند چون:

    ۱.  هیچ سایز اشتباهی وجود ندارد. همه اندازه‌ها زیبا و مناسب‌اند، فقط کافی است فرم صورت و لباستان را خوب بشناسید.

    ۲تنوع خیلی زیاد می باشد و جهت هر مناسبتی گردنبندی وجود دارد.

    ۳. قیمت‌ها خیلی متنوع بوده و می‌توانید با هر بودجه ‌ای یک گردنبند طلای مناسب خریداری نمایید.

    فرم صورت هم تاثیرگذار است!

    انتخاب گردنبند مناسب می ‌تواند نگا‌ه ‌ها را به سمت زیباترین بخش‌های صورت شما بکشاند و زیبایی‌تان را چند برابر کند.

    – صورت‌های بیضی شکل: هر طولی می‌ تواند برای این صورت مناسب باشد.

    – صورت‌های گرد و دایره‌ای: بلندتر به نظر رسیدن صورت شما می ‌تواند به نفعتان باشد، پس بهتر است گردنبندهایی از ۵۰ تا ۸۰ سانتی‌متر را بخرید. از گردنبندهای خیلی کوتاه دوری کنید چون صورتتان را گردتر نشان می‌دهند.

    – صورت‌های باریک و لاغر: گردنبندهای کوتاه بیست و پنج تا چهل اینچی، تیزی گوشه و کنارهای صورت شما را می‌گیرند و گردتر و نرم‌تر نشان می ‌دهد.

    – صورت‌های قلبی شکل: شما هم می‌توانید گردنبندهای کوتاه بیست و پنج تا چهل اینچی را به گردن بیاندازید تا پایین صورتتان را کشیده‌تر نشان دهند.

     سخن پایانی

    گردنبند در واقع نوار یا زنجیری بوده که دور گردن بسته می‌ شود، این نوار یا زنجیر قابل تهیه با متریال‌های متفاوتی می باشد که طلا، نقره، چرم یا ترکیبی از آن‌ها می باشد. امروزه انواع مختلفی از گردنبند قابل مشاهده هستند که می توانید در وب سایت کافه طلا مشاهده نمایید.

    نظرات
    ثبت نظرات Close