جستجو
فارسی
دسته بندی ها
    منو بسته
    Back to all

    بهترین روش برای نگهداری از زیورآلات نگین دار

    بهترین روش برای نگهداری از زیورآلات نگین دار

    زیورآلات و جواهرات زیبا یکی از با ارزش ترین اقلامی است که شما در اختیار خواهید داشت. اگر مراقبت مناسب انجام شود، می تواند یک عمر باقی بمانند. یکی از مهم ترین عوامل در حفظ بهترین روش برای نگهداری از زیورآلات نگین دار، روش سازماندهی زیورآلات و جواهرات است. در اینجا به منظور آشنایی بیشتر لازم است ادامه مطلب را بررسی کنید.

    بهترین روش برای نگهداری از زیورآلات نگین دار

    هر دوستدار زیورآلات و جواهرات می‌ داند که تلاش برای بهترین روش برای نگهداری از زیورآلات نگین دار چقدر سخت است، لذا سازماندهی جواهرات نه تنها کارهای روزمره شما را کمی آسان تر می کند، بلکه جواهرات شما را نیز حفظ می کند. یافتن ایده های مختلف برای سازماندهی جواهراتی که برای شما مناسب است، بهترین راه برای استفاده حداکثری از مجموعه جواهرات است. هر قطعه ای از جواهرات متفاوت است، بنابراین توصیه می کنیم هنگام خرید یک قطعه جدید، از جواهرساز خود در مورد نکاتی درباره نگهداری آن ها بپرسید. باور کنید یا نه، بیشتر آسیب های جواهرات ناشی از نگهداری نامناسب است. همانطور که محیط ما بر بدن و روحیه ما تأثیر می گذارد، می تواند بر جواهرات ما نیز تأثیر بگذارد. برخی از موارد مهمی که ممکن است به لوازم جانبی شما آسیب برساند عبارتند از:

    نور خورشید

    رطوبت

    سایر اقلام جواهرات

    - تاثیر نور خورشید بر جواهرات

    قرار دادن زیورآلات و جواهرات خود در معرض نور مستقیم خورشید می تواند به مرور زمان منجر به تغییر رنگ و تیرگی آن ها شود. متأسفانه، همین امر در مورد هر نور UV نیز صدق می کند. البته، نباید گردنبند مورد علاقه خود را در یک روز آفتابی روشن در خانه رها کنید، اما اگر چنین کردید، از تکنیک های بهترین روش برای نگهداری از زیورآلات نگین دار برای حفظ آن در روزهایی که آن را نمی پوشید استفاده کنید.

    - تاثیر رطوبت بر جواهرات

    ما به شما پیشنهاد نمی کنیم هر بار که ظرف ها را شست و شو می دهید یا در یک روز بارانی بیرون می روید، همه زیورآلات خود را در جای مناسبی قرار دهید، چرا که آن ها نباید خیس یا مرطوب شوند. رطوبت عامل دیگری است که می تواند روند کدر شدن جواهرات تسریع کند. بنابراین، اگر عادت دارید زیورآلات خود را در فضای باز روی میز یا حمام بگذارید، سعی کنید رطوبت خانه را کاهش دهید.

    - نگهداری زیورآلات و جواهرات با هم

    حتی بزرگ ‌ترین و زیباترین جعبه ‌های زیورآلات و جواهرات اگر شامل قرارگیری همه زیورآلات در کنار هم باشند، مفید نخواهند بود. فلزات مختلف می توانند در هنگام تماس باعث کدر شدن یکدیگر شوند. اگر یک سنگ قیمتی بافت دار در نزدیکی یک قطعه شیک قرار گیرد، ممکن است سنگ قیمتی شما نیز خراشیده شود. قبل از اینکه بهترین ایده ها را برای سازماندهی جواهرات به شما بگوییم، باید بدانید آنها را کجا قرار ندهید. رایج ترین مکان های نامناسب برای نگهداری جواهرات عبارتند از:

    اتاق های سرد یا گرم

    کیسه های پلاستیکی

    روی یک طاقچه

    نگهداری زیورآلات

    اگر رطوبت می تواند به جواهرات و زیورآلات شما آسیب برساند، منطقی است که دمای شدید نیز می تواند به آن ها آسیب برساند. به عنوان مثال، یک اتاق زیر شیروانی داغ ممکن است باعث شود که قطعه شما دچار گرد و غبار و زباله شود. از طرف دیگر، قرار دادن زیورآلات خود در سرما می تواند جواهراتی مانند عقیق و زمرد را منقبض کند. انقباض سریع می تواند منجر به شکستگی یا پارگی جواهر شود.

    کیسه پلاستیکی ممکن است راهی هوشمندانه و بهترین روش برای نگهداری از زیورآلات نگین دار شما در تعطیلات به نظر برسد، اما پلاستیک برای قطعات ظریف شما مناسب نیست. برخی از پلاستیک ‌ها بخاراتی از خود ساطع می ‌کنند که می ‌توانند فلز را از بین ببرند و رنگ آن را تغییر دهند و سطح مروارید و سایر جواهرات را خورده کنند. به علاوه، یک کیسه پلاستیکی می ‌تواند آن را در معرض رطوبت و نور خورشید قرار دهد، اگر آن را در فضای باز بگذارید. همانطور که قبلا ذکر شد، نور خورشید می تواند برای لوازم جانبی شما بسیار مضر باشد. پرتاب کردن زیورآلات و جواهرات خود روی طاقچه آسان است و فکر می کنید که ایمن است، زیرا از دسترس حیوانات خانگی و بچه های کوچک دور است، اما این ایده برای سازمان دهی زیورآلات می تواند زیورآلات شما را تیره و آسیب دیده به نظر برساند.

    بهترین ایده ها برای سازماندهی زیورآلات و جواهرات

    اگر برخی از قوانین بهترین روش برای نگهداری از زیورآلات نگین دار را زیر پا گذاشته اید، استرس نداشته باشید. مهم ترین چیزی که باید بدانید این است که تا زمانی که جواهرات شما در مکانی تاریک و خشک قرار دارند، ایمن خواهند بود. برخی از ایده های مورد علاقه شما برای نگهداری زیورآلات و جواهرات عبارتند از:

    جعبه های جواهرات

    سینی های جواهرات شفاف

    - سازماندهی جواهرات در جعبه جواهرات

    جعبه جواهرات یکی از هوشمندانه ترین، سنتی ترین و بهترین روش برای نگهداری از زیورآلات نگین دار شماست. از جعبه های موسیقی در دوران کودکی گرفته تا جعبه های چوبی براق، همیشه مکانی امن برای لوازم جانبی شما بوده اند. از آنجایی که این جعبه ها تنوع بسیار زیادی دارند، لذا می توانید یکی با اندازه  مناسب و محفظه مناسب برای زیورآلات و جواهرات خود پیدا کنید. اگر گوشواره های زیادی دارید، جعبه ای با محل نگهداری مناسب، یک ایده عالی برای سازماندهی جواهرات شما است. شما هرگز نگران گم شدن زیورآلات و جواهرات خود نخواهید بود. مهمتر از آن، از تماس لوازم جانبی شما با یکدیگر جلوگیری می کند.

    - سینی های مخصوص نگهداری جواهرات

    ما می دانیم که بهترین راه برای نگهداری زیورآلات و جواهرات این است که آنها را در یک کشو نگهداری کنیم. اما، به جای اینکه همه چیز را در آنجا بیاندازید، یک سینی جواهرات شفاف را امتحان کنید. این سینی مخصوص، جواهرات شما را مرتب نگه می دارد و در عین حال به راحتی برای شما قابل مشاهده و در دسترس است. داشتن جواهرات با درب شفاف، گرد و غبار و کثیفی را از آن ها دور می کند و در عین حال قطعات شما را در معرض دید قرار می دهد.

    - روش های موثر برای سازماندهی جواهرات

    شما می توانید برخی از عالی ترین ایده ها و بهترین روش برای نگهداری از زیورآلات نگین دار را برای سازماندهی زیورآلات و جواهرات خود در خانه ایجاد کنید. خلاقیت و یافتن چیزهایی در اطراف خانه‌ تان آسان است که برای نگهداری لوازم جانبی مفید هستند. چیزی به سادگی یک قلاب می تواند تبدیل به آویز گردنبند شود. دوستداران صنایع دستی می توانند از ایده های سازماندهی زیورآلات و جواهرات به عنوان راهی برای خلاقیت استفاده کنند.  البته نگهداری صدها جعبه مختلف گوشواره کار آسانی نیست. با این حال، با ارزش ترین اقلام شما، مانند حلقه ازدواج یا گردنبند الماس یا زیورآلات و ... باید در جعبه اصلی خود باقی بمانند. نگه داشتن جعبه تضمین می کند که همیشه یک مکان امن برای نگهداری دارید.

    اگر مجموعه زیورآلات و جواهرات بزرگی دارید یا به تازگی مجموعه خود را راه اندازی کرده اید، ممکن است تعجب کنید که چگونه جواهرات خود را ذخیره کنید یا بهترین روش برای نگهداری از زیورآلات نگین دار کدامند؟  جواهرات باید به درستی نگهداری شوند تا کدر یا خراشیده نشوند. ما یک راهنمای عمیق در مورد نحوه نگهداری صحیح انواع زیورآلات و جواهرات، اعم از گوشواره، گردنبند یا حلقه، آماده کرده ایم. ما همچنین نکاتی را برای نگهداری هر نوع فلز جواهرات اضافه کرده ایم:

     روش های موثر برای سازماندهی جواهرات

    نگهداری صحیح زیورآلات و جواهرات

    نگهداری صحیح زیورآلات و جواهرات فواید زیادی برای شما دارد. در اینجا سه دلیل اصلی برای نگهداری خوب زیورآلات و جواهرات آورده شده است.

    - منظم بمانید

    یکی از مزایای اصلی بهترین روش برای نگهداری از زیورآلات نگین دار این است که به شما امکان می دهد همه چیز را مرتب نگه دارید. این بدان معناست که دیگر هرگز تعجب نخواهید کرد که جفت گوشواره مورد علاقه شما کجاست و... مرتب کردن زیورآلات و جواهرات به شما این امکان را می دهد که قطعاتی را پیدا کنید که ممکن است مورد استفاده زیادی قرار نگیرند و آنها را بفروشید یا هدیه دهید.

    - جواهرات خود را زیبا نگه دارید

    نگهداری صحیح زیورآلات و جواهرات به شما این امکان را می دهد که همچنان جدید به نظر برسند. البته، ممکن است به تمیز کردن گاه به گاه، و در نهایت، تمیز کردن عمیق تر توسط یک متخصص نیاز داشته باشید.  اما، نگهداری صحیح جواهرات از آن در برابر مواد شیمیایی محافظت می کند که ممکن است آنها را کدر کند یا باعث شود درخشش خود را از دست بدهد. این مواد شیمیایی می توانند عطرها و اسپری های مو باشند که اغلب استفاده می کنید.

    - نگهداری جواهرات

    برای نگهداری انواع جواهرات به بهترین شکل این نکات را رعایت کنید.

    طلا فلزی نرم است که اگر به درستی نگهداری نشود، مستعد خراش و فرورفتگی است. در اینجا بهترین روش برای نگهداری از زیورآلات نگین دار آورده شده است:

    هر قطعه را در یک پارچه نرم بپیچید

    اگرچه بهترین مکان برای نگهداری زیورآلات طلا جعبه جواهرات است، اما در این بین می توانید از یک پارچه نرم برای نگهداری قطعات خود استفاده کنید. به سادگی قطعات طلای خود را به صورت جداگانه در پارچه نرم بپیچید تا قرار گرفتن در معرض رطوبت و مواد شیمیایی موجود در هوا را کاهش دهید.

    قبل از نگهداری آن را تمیز کرده و جلا دهید

    برای اینکه جواهرات طلای خود را به عنوان نو جلوه دهید، قبل از نگهداری آن را تمیز کنید و جلا دهید. این کار باعث می شود زیورآلات و جواهرات تمیز شما به خوبی نگهداری شوند که از آسیب دیدن سایر جواهرات داخل جعبه جلوگیری می کند.  اگر می خواهید جواهرات خود را فقط در یک زمان مشخص در ماه تمیز کنید، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که جواهرات کثیف یا لکه دار را جدا از قطعات تمیز نگهداری کنید.

    نکاتی برای نگهداری زیورآلات و جواهرات نقره

    نکاتی برای نگهداری زیورآلات و جواهرات نقره

    در اینجا برخی از اصول بهترین روش برای نگهداری از زیورآلات نگین دار و ذخیره سازی طلا برای زیورآلات و جواهرات نقره استرلینگ اعمال شده است. اما برای این نوع زیورآلات تدابیر خاص دیگری نیز وجود دارد:

    - در ظرف دربسته نگهداری شود

    برای جلوگیری از کدر شدن زیورآلات و جواهرات نقره، باید آن را در ظرفی در بسته نگهداری کنید. این را می توان به راحتی با کیف های زیپلاک ترتیب داد که روشی آسان و کم هزینه است. اما اگر می خواهید جواهرات شما به گونه ای نگهداری شود که چشم نوازتر باشد، می توانید از کیف های مخصوص زیورآلات و جواهرات استفاده کنید. هنگامی که به نحوه نگهداری زیورآلات و جواهرات به طور موثر فکر می کنید، این سه مورد را در نظر بگیرید

    چه نوع زیورآلات و جواهراتی را ذخیره می کنید؟

    چه مدت زیورآلات و جواهرات خود را نگهداری می کنید؟

    در چه محیطی زیورآلات خود را نگهداری می کنید؟

    - راه حل های نگهداری زیورآلات و جواهرات برای انواع مختلف زیورآلات و جواهرات

    زیورآلات و جواهرات عتیقه، بر خلاف زیورآلات و جواهرات قدیمی، شامل هر اقلامی است که بیش از صد سال قدمت داشته باشد. به دلیل قدمت، تاریخ و کمیاب بودن نسبی، قطعات عتیقه از چند جهت ارزشمند هستند. همچنین، به دلیل ارزشمند بودن آنها، باید با دقت بیشتری نگهداری شوند.

    سخن پایانی

    در مجموع سعی کنید بهترین روش برای نگهداری از زیورآلات نگین دار را یاد بگیرید تا بتوانید از زیورآلات خود به درستی استفاده کنید. سعی کنید از کارشناسان و متخصصین این حوزه کمک بخواهید تا به درستی شما را هدایت و راهنمایی کنند. بهترین روش برای نگهداری قراردادن در جعبه های مخصوص است که زمان کمتری از شما می گیرد و به خوبی جواهرات در آن نگهداری می شوند.

    نظرات
    ثبت نظرات Close