شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید
شرکت فروشگاههای زنجیرهای افق کوروش (سهامی عام) در سال ۱۳۸۸ به ثبت رسید.
افق کوروش در آذر۹۷ و همزمان با پنجمین سالگرد افتتاح آن در بازار دوم بورس با نماد افق و در گروه خرده فروشی درج شد.
به گزارش کافه طلا، فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش با نماد افق در بازار دوم بورس و گروه خرده فروشی قرار دارد. طبق اعلام سازمان بورس اوراق بهادار شرکت فروشگاههای زنجیرهای افق کوروش، رکورد تخصیص عرضه اولیه را به خود اختصاص داد.
"نزدیک مثل همسایه" از جمله شعارهایی است که این شرکت در تبلیغات خود استفاده میکند. این شرکت از حدود سال ۱۳۹۷ با هدف بهرهمندی از ظرفیت شخصیتهای حقیقی و حقوقی علاقهمند به ایجاد کسبوکار خردهفروشی، اقدام به جذب تعداد محدودی نمایندگی فرانچایز کردهاست.همچنین اولین فروشگاه زنجیرهای است که وارد بازار سرمایه شدهاست.
فروشگاه زنجیرهای افق کوروش رتبه چهلم را در بین ۵۰۰ شرکت برتر ایران دارد.
حضور در بازار بورس و اوراق بهادار و کسب درآمد از نمادهای بورسی و شاخص ساز بازار سرمایه امکانپذیر است به شرطی که با تحلیلی جامع از اطلاعات آماری نمادها و چگونگی استفاده از نوسان بازار سهام و شناخت شاخص هایی که برای فعالان بازار بورس اهمیت دارد، به همراه مشورت با خبرگان اهل فن بورس، اقدام به فعالیت در بورس ایران کنید.
فروشگاه افق کوروش، مجموعهای از فروشگاههای زنجیرهای ، کالاهای مصرفی در ایران است که رتبه چهلم را در بین ۵۰۰ شرکت برتر ایران دارد.
شرکت فروشگاههای زنجیرهای افق کوروش (سهامی عام) در سال ۱۳۸۸ تحت شماره ۳۵۹۳۲۸ در اداره کل ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی ایران به ثبت رسید و فعالیت خود را آغاز کرد. با توجه به موافقت هیئت پذیرش بورس اوراق بهادار در جلسه مورخ هفدهم شهریور۹۷ با پذیرش سهام شرکت فروشگاههای زنجیره ای افق کوروش در بورس اوراق بهادار تهران و با عنایت به احراز موارد تعیین شده در مصوبهٔ مزبور از سوی آن شرکت، از تاریخ هفتم آذر ماه ۹۷ شرکت فروشگاههای زنجیره ای افق کوروش به عنوان پانصد و بیست و ششمین شرکت پذیرفته شده در بخش «خرده فروشی، به استثنای وسایل نقلیه موتوری»، گروه و طبقه «خرده فروشی انواع موادغذایی، نوشیدنی و غیره» با کد «۴۷۱۱» و نماد «افق» در فهرست نرخهای بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شدهاست. طبق اعلام سازمان بورس اوراق بهادار شرکت فروشگاههای زنجیرهای افق کوروش با ثبت ۳۸۶۸۱۵ کد معاملاتی، رکورد تخصیص عرضه اولیه را به خود اختصاص داد.
این فروشگاه در اردیبهشت 1400 دارای 2624 فروشگاه در شهرهای مختلف ایران میباشد که اساساً کالاهای مصرفی تهیه و به عموم مشتریان ارائه میکنند. این فروشگاه تخفیف های ویژه ای به مشتریان خود ارائه میدهد وامروزه در بیشتر شهر های ایران فعالیت می کنند فروشگاه آنلاین اکالا زیر مجموعه این فروشگاه است.
افق کوروش روزانه ۳ هزار تن کالا را به طور مستقیم در 30 انبار با صد و پنجاه هزار متر مربع، دریافت و همین میزان کالا را نیز با ۶۰۰ ماشین به مقصد فروشگاهها حمل میکند.
یکی از دغدغههای همیشگی افق کوروش حمایت از سوپرمارکتهای محلی بوده و هست. نیمی از فروشگاهها در قالب نمایندگی به افراد تعلق دارد مشتریان افق کوروش به فراخور نیاز میتوانند حضوری در چند قدم و یا به صورت تلفنی و اینترنتی در چند دقیقه مایحتاج خود را از هزاران فروشگاه در سراسر کشور از سرخس تا خرمشهر، از بازرگان تا چابهار، از خزر تا خلیج همیشه فارس ، از زابل تا قصر شیرین، درب واحد دریافت نمایند.
فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش با هدف عرضه محصولات مصرفی با قیمت و کیفیت مناسب تاسیس شده است. هر کالا برای عرضه در فروشگاهها علاوه بر داشتن مجوزها و استانداردهای لازم، باید از مرحله آزمایشهای کنترل کیفی اختصاصی افق کوروش نیز با موفقیت عبور کند. بعد از اخذ مجوز عرضه، همه کالاها در هر بار ورود به انبار، از منظر کیفیت کنترل میشوند.
هر فروشگاه افق کوروش ماهانه حداقل دو بار توسط تیم های بازرسی حضوری یا کنترل دوربین نامحسوس، بر اساس شاخصهای از قبل تعیین شده کنترل میشود، افق کوروش معتقد است که؛ روزانه تجربهی خرید شما را، فاکتور به فاکتور، پایش و با معدود کسانی که تجربهی خرید رضایتبخشی نداشتهاند، نفر به نفر گفتگو میکند، تا مسائل را شناسایی و به آن رسیدگی کند.
باور افق کوروش این است که تجربهي خرید رضایتبخش شما در گرو رضایت همکاران افق به عنوان سرمایههای فکری و اجرایی است.
مؤسسین شرکت فروشگاههای زنجیره ای افق کوروش، شرکت گروه صنعتی گلرنگ (سهامی خاص)، شرکت سرمایهگذاری توسعه صنایع گلرنگ (سهامی خاص)، شرکت گسترش گلرنگ پخش (سهامی خاص)، شرکت تولیدی شیمیایی پاکشو (سهامی خاص) و شرکت گسترش گلپخش اول (سهامی خاص)(موسس همه محمد کریم فضلی) بودهاند.
ترکیب و اعضای هیئت مدیره فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش با نماد افق عبارتند از: دکتر مهدی فضلی مدیرعامل گروه صنعتی گلرنگ. دکتر امیرخسرو فخریان، عضو هیئت مدیره و مدیرعامل. دکتر علی ابراهیمی، رئیس هیئت مدیره. دکتر مسعود گودرزی، نائب رئیس هیئت مدیره. دکتر حسین صبوری، عضو هیئت مدیره. مهندس هادی قانعی رضایی مقدم، عضو هیئت مدیره.
سهامدار/دارنده | سهم | درصد | تغییر | |
---|---|---|---|---|
شركت گروه مديريت صنعت خرده فروشي كوروش-س.خ- |
3 B
|
84.570 | 0 | |
شركت سركلندپارس-سهامي خاص- |
56 M
|
1.860 | 0 | |
BFMصندوق سرمايه گذاري.ا.ب.توازن كوروش |
33 M
|
1.100 | 352,576 | افزایشی |
سرمایه گذاری در طرح موضوع افزایش سرمایه پیشنهادی و فعالیت شرکت فروشگاههای زنجیره ای افق کوروش (سهامی عام) می تواند با ریسک هایی همراه باشد. سرمایه گذاران باید پیش از تصمیمگیری در خصوص سرمایه گذاری در این شرکت، عوامل مطرح شده را مدنظر قرار دهند. البته بخش عمده این ریسک ها به طور کلی در هر فعالیت تجاری وجود دارد و ارتباط مستقیم با طرح افزایش سرمایه شرکت ندارد. این عوامل به شرح زیر می باشد:
ویژگی متمایز و رقابتی افق کوروش این می باشد که سرمایه گذاری ثابت بالایی برای راه اندازی هر شعبه نیاز نیست و معمولا اجاره های بلندمدت فروشگاه ها، این نیاز را مدیریت کرده است. از طرف دیگر، تجهیز و تامین منابع لازم، عمدتا از طریق بدهی های تجاری ایجاد می شود. ریسک های شرکت شامل ریسک های ورود شرکت های خارجی به صنعت، ریسک تامین کنندگان، ریسک سیاسی و ریسک افزایش نرخ اجاره ملک می باشد. کمیته ریسک شرکت بر ریسک ها و سیاست های اجرا شده نظارت می کند تا آسیب پذیری از ریسک ها را کاهش و روش های مدیریت و کنترل ریسک را به هیئت مدیره جهت اجرایی شدن اعلام می نماید.
شرکت برای مدیریت ریسک نقدینگی، یک چهارچوب ریسک نقدینگی مناسب برای مدیریت کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت تامین وجوه و الزامات مدیریت نقدینگی تعیین کرده است. شرکت ریسک نقدینگی را از طریق نظارت مستمر بر جریانهای نقدی پیش بینی شده و واقعی، همچنین کنترل و برآورد وجوه نقد ورودی و وجوه نقد مورد نیاز به منظور ایفای تعهدات (شامل تسویه حساب با تأمین کنندگان، پرداخت حقوق، هزینه اجاره ، هزینه حق العمل فرانچایز و سایر هزینه های جاری شرکت) ریسک نقدینگی را کنترل می نماید. ضمن آنکه برنامه اصلی توسعه شرکت، افزایش تعداد فروشگاهها و افزایش سهم از بازار میباشد، این مهم عمدتاً از طریق اجاره فروشگاهها و اعطای نمایندگی(فرانچایز) انجام میشود.