فعالیت شرکت ریل سیر کوثر از سال ۱۳۸۴ شروع شد. مجموع عملکرد این شرکت قطاری را نسبت به بسیاری از شرکتها میتوان خوب توصیف کرد. نماد حسیر مربوط به این شرکت در سال ۱۳۸۲ در فرابورس توسط سازمان بورس و اوراق بهادار تهران پذیرفته شد.
به گزارش کافه طلا، شرکت ریل سیر کوثر از جمله شرکتهای تازه تاسیس در صنعت حمل و نقل ریلی است که فعالیت خود را از سال ۱۳۸۴ آغاز نمود و در این سالها بر روی کیفیت فعالیت خود تمرکز داشته که نوسازی قطارها بخشی از این خدمات بوده است. در حال حاضر خدمات شرکت ریل سیر کوثر در زمینه حمل بار با ناوگانی قدرتمند در حال انجام است.
در زمینه قطارهای مسافری ریل سیر کوثر با دو نوع قطار غزال و قطار اپتیما سعی کرده که نیاز بیشتر مسافران را پوشش دهد. و قطارهای خود را در مسیرهای بندرعباس، یزد، مشهد و تهران در حالت رفتوبرگشت به خدماتدهی گمارده است.
نماد حسیر در صنعت حمل ونقل، انبارداری و ارتباطات فعال است و در فرابورس ثبت نماد شده است. حسیر جزو شرکت های خیلی کوچک بازار سرمایه می باشد که از لحاظ ارزش شرکت در رتبه 7 گروه خودش و در رتبه 452 کل بازار قرار دارد.
حضور در بازار بورس و اوراق بهادار و کسب درآمد از نمادهای بورسی و شاخص ساز بازار سرمایه امکانپذیر است به شرطی که با تحلیلی جامع از اطلاعات آماری نمادها و چگونگی استفاده از نوسان بازار سهام و شناخت شاخص هایی که برای فعالان بازار بورس اهمیت دارد، به همراه مشورت با خبرگان اهل فن بورس، اقدام به فعالیت در بورس ایران کنید.
فعالیت شرکت ریل سیر کوثر از سال ۱۳۸۴ شروع شد و با توجه به این مسئله نمی توان آن را یک شرکت قدیمی دانست. البته در رقابت با شرکت های قدرتمندی همچون رجا و فدک ظرفیت کمتری در ریل سیر کوثر فراهم شده، اما در مجموع عملکرد این شرکت قطاری را با توجه به عملکرد ضعیف بسیاری از شرکت های قطاری می توان خوب دانست.
در این سال ها اقدامات ریل سیر کوثر تنها در زمینه افزایش ظرفیت نبوده و بر روی توسعه کیفی خدمات مسافری خود نیز تمرکز داشته است. نوسازی قطارها بخشی از این خدمات بوده است.
البته ریل سیر کوثر خدمات خود را به حمل مسافر محدود نکرده و در سال ۱۳۹۱ ورود قدرتمندانه ای به عرصه قطارهای حمل بار داشت. سال ۱۳۹۱ این شرکت با فعالیت در مزایده راه آهن جمهوری اسلامی توانست با خرید ۱۳۴ دستگاه واگن مخزن دار فعالیت خود را در زمینه حمل و نقل باری شروع کند.
در حال حاضر خدمات شرکت ریل سیر کوثر در زمینه حمل بار با ناوگانی قدرتمند در حال انجام است. ۲۵۰ واگن لبه بلند، ۱۰۰ واگن لبه کوتاه و ۲۳۴ واگن مخزن دار ناوگان باری این شرکت را تشکیل می دهند. در بیشتر موارد از این قطارها برای حمل مواد معدنی و مواد نفتی استفاده می شود.
در زمینه قطارهای مسافری ریل سیر کوثر با دو نوع قطار سعی کرده که نیاز بیشتر مسافران را پوشش دهد. این قطارها شامل دو قطار غزال و قطار اپتیما است. در مجموع ۲۵ واگن از قطارهای فعلی این شرکت از قطار چهارتخته غزال هستند و ۲۹ واگن نیز قطار اپتیما است که در دسته قطارهای ۶ تخته قرار می گیرد.
در ادامه در مورد هرکدام از این قطارها توضیحات کوتاهی ارائه می دهیم:
قطار غزال ریل سیر کوثر
قطار غزال نه تنها بهترین قطار ریل سیر کوثر است، بلکه همواره در دسته قطارهای درجه یک قرار داشته و یکی از بهترین قطارهای کشور بوده است. البته این قطار توسط شرکت بن ریل نیز ارائه می شود. تنها تفاوت قطار غزال بن ریل و ریل سیر کوثر در نوع خدمات است. در قطار غزال VIP بن ریل سطح خدمات کمی بیشتر از قطار غزال ریل سیر کوثر است و به همین دلیل قطار غزال ریل سیر کوثر قطار ۴ ستاره و قطار غزال بن ریل قطاری ۵ ستاره محسوب می شود.
قطار اپتیما
قطار اپتیما دیگر قطار شرکت ریل سیر کوثر است که در دسته قطارهای ۶ تخته قرار می گیرد. این قطار یک قطار ۶ تخته سه ستاره است که به عنوان یکی از بهترین قطارهای ۶ تخته کشور شناخته می شود.
۵ قطار فعال این شرکت در حال حاضر در مسیرهای مشهد تهران و تهران مشهد، مشهد بندرعباس و بندرعباس مشهد و مشهد یزد و یزد مشهد فعال هستند. البته در ابتدا مسیر مشهد بندرعباس و مشهد یزد تحت پوشش قطار های ریل سیر کوثر نبودند که با اضافه شدن قطارهای غزال به ناوگان مسافربری این شرکت این قطارها در این مسیرها فعالیت خود را شروع کردند.
نماد حسیر در صنعت حمل ونقل، انبارداری و ارتباطات فعال است و در سال 1382 در فرابورس ثبت نماد شده است. حسیر جزو شرکت های خیلی کوچک بازار سرمایه می باشد که از لحاظ ارزش شرکت در رتبه 7 گروه خودش و در رتبه 452 کل بازار قرار دارد.
ایجاد واحد های صنعتی و تولیدی و فعالیت در بخش صنعت و ساخت قطعات یدکی مورد نیاز صنعت ریلی و تاسیس کارگاه های تعمیراتی جزئیی و کلی واگن های مسافربری و باری ، خرید واگن های مسافرتی و باری از داخل و خارج از کشور، استفاده از آن در ناوگان ریلی کشور و تعمیر و نگهداری واگن های مسافربری و باری و ایجاد تعمیرگاه های مجهز در این رابطه و خرید و سفارش قطعات یدکی و ابزارآلات تعمیر و نگهداری از داخل و خارج از کشور صادرات و واردات کلیه کالاهای مجاز بازرگانی، اخذ و اعطای نمایندگی.
سید حسین هاشمی مدیرعامل، سید محمد هاشمي رئیس هیئت مدیره، حميد عزت آبادي پور نایب رئیس هیئت مدیره، ابوالقاسم سعيدي (توسعه طلوع تجارت خليج فارس) عضو هیئت مدیره، مرتضی کریمی (تک زر انديشان نو آور) عضو هیئت مدیره، مريم بزم آمون (سبز دانه کویر) عضو هیئت مدیره.
سهامدار/دارنده | سهم | درصد | تغییر | |
---|---|---|---|---|
شركت توسعه طلوع تجارت خليج فارس-سهامي خاص- | 320 M | 53.000 | 0 | |
شخص حقيقي | 54 M | 8.950 | 0 | |
شركت راهبرسيرسمنگان-سهامي خاص- | 24 M | 3.990 | 0 | |
BFMصندوق سرمايه گذاري.ا.ب.يكم هامرز | 22 M | 3.660 | 0 | |
شركت تك زرانديشان نوآور-سهامي خاص- | 21 M | 3.530 | 600,000 | افزایش |
صنعت حمل ونقل، انبارداري و ارتباطات
نماد | حجم | ارزش | پایانی | درصد |
---|---|---|---|---|
حآفرین1 | 12/41 | 41/53 | 3,347 | ▲0/3 |
حریل1 | 10/36 | 22/21 | 2,143 | ▲0/42 |
حگردش1 | 7/59 | 23/13 | 3,047 | ▼2/9 |
توریل1 | 3/71 | 27/8 | 7,500 | ▼0/92 |
حشکوه1 | 2/76 | 7/75 | 2,824 | ▼2/15 |
حمل و نقل از طريق خطوط راه آهن
نماد | حجم | ارزش | پایانی | درصد |
---|---|---|---|---|
حآفرین1 | 12/41 | 41/53 | 3,347 | ▲0/3 |
حریل1 | 10/36 | 22/21 | 2,143 | ▲0/42 |
حگردش1 | 7/59 | 23/13 | 3,047 | ▼2/9 |
توریل1 | 3/71 | 27/8 | 7,500 | ▼0/92 |
حشکوه1 | 2/76 | 7/75 | 2,824 | ▼2/15 |
سابقه معاملاتی نماد حسیر به استناد سایت شرکت فرابورس درج گردیده است. برای تحلیل جامع و تصمیمی درست در سرمایه گذاری در این نماد، شما نیازمند دریافت اطلاعات کامل و جامع از اطلاعات مالی و میزان افزایش سهام هستید. جهت دریافت فایل و خروجی اکسل سابقه معاملاتی نماد حسیر بر روی لینک زیر کلیک کنید.