شرکت تولیدی کاشی سرامیک کاشی تکسرام در مهرماه ۱۳۷۰ به ثبت رسید و پس از آن در اسفندماه ۱۳۸۲ به سهامی عام تغییر یافت. نماد کترام که در فروردین ماه ۱۳۷۹ توسط سازمان بورس و اوراق بهادار پذیرفته شد در گروه کانی غیرفلزی از بهمن ماه همان سال مورد معامله قرار گرفت.
به گزارش کافه طلا، شرکت تولیدی کاشی سرامیک کاشی تکسرام در تاریخ ۱۳۷۰/۷/۲۳ تشکیل شد و در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی استان اصفهان به ثبت رسید. پس از آن در ۱۰ /۱۲ /۱۳۷۸ به شرکت سهامی آن تبدیل شد. نماد کترام مربوط به این شرکت از تاریخ ۱۳۷۹/۱/۲۴ به عنوان یکی از شرکتهای گروه کانی غیر فلزی به عضویت سازمان بورس اوراق بهادار تهران درآمد و سهام آن از تاریخ ۴ /۱۳۷۹/۱۱ معامله شد.
در سنوات اخیر، رکود در اجرای پروژه های عمرانی و ساختمانی، صنعت کاشی و سرامیک را نیز با محدودیت های فراوانی مواجه کرده، بطوریکه ظرفیت های بازار نه تنها توسعه نیافته بلکه محدودیت های تازه ای نیز بر آن تحمیل شده است.
حضور در بازار بورس و اوراق بهادار و کسب درآمد از نمادهای بورسی و شاخص ساز بازار سرمایه امکانپذیر است به شرطی که با تحلیلی جامع از اطلاعات آماری نمادها و چگونگی استفاده از نوسان بازار سهام و شناخت شاخص هایی که برای فعالان بازار بورس اهمیت دارد، به همراه مشورت با خبرگان اهل فن بورس، اقدام به فعالیت در بورس ایران کنید.
شرکت تولیدی کاشی سرامیک کاشی تکسرام در تاریخ ۱۳۷۰/۷/۲۳ تشکیل شد و در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی استان اصفهان به ثبت رسید. پس از آن در ۱۰ /۱۲ /۱۳۷۸ به شرکت سهامی آن تبدیل شد. شرکت از تاریخ ۱۳۷۹/۱/۲۴ به عنوان یکی از شرکتهای گروه کانی غیر فلزی با نماد کترام به عضویت سازمان بورس اوراق بهادار تهران درآمد و سهام آن از تاریخ ۴ /۱۳۷۹/۱۱ معامله شد.
کارخانه سرامیک تکسرام از کارخانه های قدیمی در استان اصفهان قرار دارد که جزو دسته شرکت های سهامی عام می باشد. این کارخانه از سال ۱۳۷۴ در صنعت کاشی و سرامیک گامی بلند نهاد و از آخرین تحولات و دستاوردهای صنعتی برای تولید بهتر محصولات خود استفاده نمود تا بتواند کالای خود را بر اساس استانداردهای جهانی روانه بازار کند. ظرفیت تولید سالانه تکسرام اصفهان 3 میلیون متر مربع است که شامل انواع کاشی گرانیتی با نام های زينتر گرس، فلفل نمکی و سلوبل سالت و کاشی های پرسلان لعابدار که با مایعات مات و براق لعاب داده می شوند.
اهداف مدیریت و راهبردهای اتخاذ شده برای دستیابی به آن اهداف طی بررسی های بعمل آمده، شرکت نیاز دارد جایگاه خود را در صنعت کاشی و سرامیک کشور بهبود بخشیده و به رشد فنی و تجاری مورد انتظار دست یابد. تغییرات کمی و کیفی بازار، پیدایش رقبای جدید، تغییرات تکنولوژی و تأثیرات تحریم های بین المللی ایجاب می کند راهبردهای مناسبی برای سازگاری با محیط و ارتقاء جایگاه حرفه ای و تجاری شرکت تنظیم و اجرا شود.
در سنوات اخیر، رکود در اجرای پروژه های عمرانی و ساختمانی، صنعت کاشی و سرامیک را نیز با محدودیت های فراوانی مواجه کرده، بطوریکه ظرفیت های بازار نه تنها توسعه نیافته بلکه محدودیت های تازه ای نیز بر آن تحمیل شده است. این محدودیت ها با ملحوظ نمودن پیدایش رقبای جدید و افزایش توان تولید کاشی مازاد بر مصرف در کشور مضاعف گردیده است. تحت این شرایط متاسفانه توازن عرضه و تقاضای کاشی در میان مدت به سمت عدم تعادل بیشتری حرکت کرده است. تبدیل شدن شرکت کاشی تکسرام به یکی از تولید کنندگان معتبر صنعت کاشی و سرامیک کشور و دستیابی به جایگاه حرفه ای شایسته در این صنعت در مقیاسی منطقه ای و همچنین محک و معیاری برای سنجش شایستگی های حرفه ای و تجاری، طی پنج سال آینده از اهم استراتژی های هیأت مدیره می باشد.
افزایش توان رقابت پذیری در بازار داخلی
افزایش سهم شرکت در بازار داخلی و شناسایی بازارهای خارجی مناسب جهت بازار جایگزین
بهینه سازی فرآیندهای اصلی با محوریت تولید
تمرکز بر فعالیتهای پژوهشی با گرایش به پژوهش های کاربردی و مشتری محور
اعمال مدیریت فعال در تأمین و تدارک مواد اولیه و کالاها
اهداف بلند مدت در محدوده تولید محصولات متنوع و جدید خلاصه می شود و بالطبع شامل تکمیل تولیدات متناسب با وضعیت رقابت جهانی می باشد و در کوتاه مدت نیز شناسائی بازار و فرصتهایی که قابلیت تطبیق با روند تولیدات و وضعیت رقبا را دارند مورد نیاز می باشد.
برنامه قابل تامل در تکمیل نوع محصولات و احيانا افزایش میزان تولید برای ارتقاء به سمت ظرفیت های اسمی می تواند شکل بگیرد.
تغییرات مهمی در اهداف و راهبردها رخ نداده و در حال حاضر وضعیت به شکلی است که حفظ وضع موجود مهم تر شده است. امتياز شفافیت اطلاعاتی شرکت با ضوابط بورس در وضعیت مطلوبی است با رویکرد جدید ارتقاء بیشتری خواهد داشت.
شرکت در حال حاضر فعالیتهایی در سرمایه گذاری های مالی ندارد و ایجاد پرتفوی را در دستور کار ندارد.
شرکت در نظر دارد برای بهبود شرایط رقابت در بازار نسبت به بازسازی و نوسازی تجهیزات تولیدی خود از طریق خرید ماشین آلات جدید جهت دستیابی به تولید کاشی های مربع با سایز بزرگ اقدام نماید.
محصولات و بازارهای مصرفی(مواد اولیه)
فروش داخلی: محصول لعاب دار، خارج از نرم، محصولات خریداری شده
مواد اولیه داخلی: خاک، رنگ، مواد مواد شیمیایی و واسطه
فعالیت اصلی شرکت طبق ماده ۲ اساسنامه عبارت است از تولید انواع کاشی های گرانیتی کف و دیواری (مات و براق) و محصولات مرتبط و موضوعات فرعی شامل خدمات بازرگانی انجام امور صادرات و واردات کالاها و مواد اولیه مورد نیاز شرکت، انجام کلیه اموری که به نحوی با موضوع شرکت ارتباط داشته باشد و در چارچوب قوانین و مقررات کشور بوده و مفید و نافع باشد و همچنین سرمایه گذاری در سایر شرکت های جدید می باشد.
امين همتي براتي، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره. حسن همتي براتي، رئیس هیئت مدیره. انسيه طهرانچي، نایب رئیس هیئت مدیره. عليرضا مهرآبادي (گسترش سرمايه و تجارت سايا رابين) عضو هیئت مدیره. مهدي بهارخواه، عضو هیئت مدیره.
سهامدار/دارنده | سهم | درصد | تغییر |
---|---|---|---|
شخص حقيقي | 24 M | 8.080 | 0 |
شخص حقيقي | 23 M | 7.640 | 0 |
شخص حقيقي | 19 M | 6.490 | 0 |
شخص حقيقي | 11 M | 3.610 | 0 |
شركت آوين سرام البرزمهر-سهامي خاص- | 10 M | 3.370 | 0 |
BFMصندوق.س.ا.بازارگرداني سهم آشنايكم | 10 M | 3.330 | 0 |
شخص حقيقي | 4 M | 1.270 | 0 |