جستجو
فارسی
دسته بندی ها
    منو بسته
    Back to all

    راز استفاده از برلیان برای حلقه ازدواج و نامزدی چیست؟

    راز استفاده از برلیان برای حلقه ازدواج و نامزدی چیست؟

    هنگام خرید حلقه نامزدی جهت شریک عاطفی خود، معمولا مردم به دنبال شکل و ظاهر حلقه می باشند و به دیگر مسایل دقت و توجهی ندارند. ولی این کار درستی نیست و اگر شما هم جزو این افراد هستید، بهتر است این عادت را کنار بگذارید.

    در واقع وسایلی مانند لباس عروس و حلقه ازدواج از ملزومات مهم و ضروری برای ازدواج به شمار می روند. رسم حلقه ازدواج از دوران بسیار قدیم رایج بوده است و از سابقه ای دیرینه و طولانی برخوردار می باشد و طبیعتاً اولین چیزی که برای یک مراسم عروسی یا نامزدی در اولویت قرار دارد تهیه حلقه ازدواج است.

    در این میان حلقه های مختلف و متنوعی در جواهر فروشی ها وجود دارد که با انواع نگین ها و سنگ های قیمتی تزیین شده اند.اما اکثر مردم برای ازدواج انگشتر نگین کاری شده برلیان را می پسندند و در طی چند سال اخیر استفاده از این نوع انگشتر بسیار رواج یافته است.در ادامه می خواهیم رازهای محبوبیت این نوع انگشتر و دلایل استفاده از آن در نامزدی و ازدواج را برای شما شرح دهیم.

    تاریخچه حلقه ازدواج

    اگر بخواهیم به تاریخچه حلقه های ازدواج بپردازیم به احتمال زیاد نخستین حلقه های ازدواج ساخته شده مربوط به کشور مصر می باشد. در واقع قبل از اینکه سکه رایج شود مصریان باستان از سکه به عنوان انگشتر استفاده می کردند و با ایجاد یک سوراخ در مرکز سکه آن را به انگشتر تبدیل کرده و در انواع مراسمات ازدواج و نامزدی از آن استفاده می کردند.

    حلقه نامزدی باید در کدام دست باشد؟

    این حلقه در دست چپ و انگشت چهارم انداخته شده و  فلسفه‌ی خاص خود را دارد. یونانیان معتقد اند که در این انگشت یک رگ خاص وجود دارد که مستقیم وارد قلب شده و به آن رگ عشق می‌ گفتند. بعضی دیگر از افراد بر این باورند که انداختن حلقه‌ی نامزدی در انگشت چهارم به خاطر کم بودن عملکرد این انگشت است که در نتیجه باعث ثابت ماندن اندازه انگشت می‌ گردد.

    چینی‌ها هم که فلسفه ‌ی خودشان را دارند و معتقدند اگر کف دست‌ها را به هم بچسبانید، درحالی‌که بقیه انگشتان بهم وصل هستند، نمی‌توانید انگشت چهارم را از هم جدا کنید و این یعنی عشق ابدی! امروزه باور بر این است که این حلقه نماد تعهد بوده و با تماشای این حلقه فرد به یاد همسر خود خواهد افتاد، حتی اگر مدت طولانی در کنار همدیگر نباشند.

    حلقه در مراسم ازدواج و نامزدی چه جایگاهی دارد؟

    در زمان های قدیم بسیاری از مردم اعتقاد داشتند که یک عصب در انگشت حلقه دست وجود دارد که آن را به طور مستقیم به قلب وصل می کند. به همین دلیل حلقه ازدواج و یا نامزدی در انگشت سوم دست چپ مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع انگشت سوم به انگشت حلقه نیز معروف است.

    حلقه مخصوص ازدواج و نامزدی با نگین برلیان

    امروزه اکثر حلقه هایی که برای ازدواج و نامزدی مورد استفاده قرار می گیرند از سنگ معدنی و گرانبهای برلیان ساخته می شوند. مردم در دوران گذشته باور های عجیبی نسبت به سنگ برلیان داشتند. از آنجایی که برلیان تراشه های الماس است می تواند تاثیرات الماس را القا نماید.به طوری که مردم یونان باستان بر این باور بودند که این نوع سنگ  از اشک های خدایان سرچشمه می گیرد و رومی ها نیز عقیده داشتند که برلیان ها از جنس ستاره ها هستند و در اثر تکه های پرتاب شده ستارگان به وجود آمده اند.

    حلقه ازدواج

    خواص برلیان چیست؟

    از آنجایی که تراش برلیان بسیار محبوب از الماس است. خواصی هم دارد. خواص برلیان عبارتند از:

    تقویت انرژی های درونی:

    در مردان تردید، دودلی و بی ثباتی را از بین می برد، مثانه و کلیه را تقویت می کند و از تشکیل سنگ کلیه و مثانه جلوگیری می کند. تحرک، شادابی و عزت نفس را افزایش می دهد. زایمان را برای زنان آسان تر می کند. وجود الماس در مرکز بدن باعث از بین رفتن مشکلات دستگاه گوارش و مسمومیت می شود، معده و روده را تقویت می کند و همچنین می تواند به توقف ادرار کمک کند. برلیان نیز آرامش بخش است.

    اگر یک الماس تراش برلیان را به مدت 30 دقیقه زیر نور خورشید قرار دهید و آن را روی چشمان خود قرار دهید، می تواند به خواب آرام شما کمک کند. الماس علاوه بر خواص درمانی می تواند خواص فیزیکی نیز داشته باشد. از خواص فیزیکی آن می توان به قابلیت انتقال طیف نور فرابنفش و مادون قرمز، خواص نیمه رسانا، قدرت بازتابی قوی، مقاوم در برابر تشعشعات نوترون و استحکام بسیار بالا اشاره کرد. الماس همچنین این توانایی را دارد که در طبیعت سفید روشن باشد.

    برلیان سفید پاک چیست؟

    در بین الماس های کشف شده، الماس های کاملا تمیز بسیار کمیاب و محدود هستند. اندازه گیری خلوص و ناخالصی الماس تراش خورده با نوع ناخالصی، اندازه آن، تعداد ناخالصی ها و محل ناخالصی اندازه گیری می شود. هنگام اندازه گیری ناخالصی و خلوص الماس تراش خورده، کوچکترین ذره سنگ را ناخالصی می نامند که می تواند مستقیماً بر ارزش الماس تأثیر بگذارد.

    هر چه الماس ناخالصی و خلوص بیشتری داشته باشد، ارزش آن بیشتر و کمیاب تر می شود. الماسی که عاری از هرگونه ناخالصی باشد بسیار نادر است. مقیاس درجه بندی خلوص الماس GIA دارای 6 گروه است و در مجموع شامل 11 درجه مختلف می باشد.

    در نهایت باید اضافه کرد که این تصور غلط در بین مردم وجود دارد که برلیان را نوعی سنگ می دانند اما با توجه به توضیحاتی که در بالا داده شد، برلیان تراش گرد از سنگ الماس است و تفاوت هایی با سنگ الماس دارد. برلیان یکی از محبوب ترین برش هاست. این یک سنگ الماس است.

    درخشندگی و زیبایی این تراش باعث محبوبیت آن در بازار شده و از محبوبیت خاصی برخوردار است. تراش الماس انواع مختلفی دارد، اما معروف ترین آنها الماس است. تراش الماس به گونه ای تنظیم شده است که بتواند نور را منعکس کند و این انعکاس درخشندگی آن را دو چندان می کند. اما باید بدانید که در انتخاب الماس به خلوص و رنگ آن توجه کنید. زیرا این دو عامل بر قیمت و ارزش الماس و برلیان تاثیر مستقیم دارد.

    الماس های معروف جهان:

    1. کولینان: وزن آن 530.20 قیراط است و از بزرگترین قطعه الماس یافت شده و به نام مدیر عامل معدن کیمبرلی کولینان بریده شده است.
    2. کوه نور: در ابتدا 186 قیراط وزن داشت و توسط نادرشاه از هند به ایران آورده شد و در سال 1850 کمپانی هند شرقی آن را به ملکه ویکتوریا تقدیم کرد و در اوایل قرن بیستم در تاج ملکه قرار گرفت.
    3. الماس مغول بزرگ: احتمالاً بزرگترین بلور الماسی است که در هند یافت شده است، وزن آن 787.50 قیراط است و پس از تراش آن به 280 قیراط کاهش یافت و به  شاه جهان  بنا کننده تاج محل هدیه گردید .

    اولین حلقه نامزدی ساخته شده مربوط به کدام کشور است؟

    در حقیقت، اولین حلقه ای که برای مراسم نامزدی مورد استفاده قرار گرفت مربوط به کشور اتریش می باشد. در سال ۱۴۷۷ در تاریخ ۱۷ آگوست شخصی به نام آرشدوک ماکسیمیلیان یک حلقه ساخته شده از این نوع سنگ را به نامزدش یعنی پرنسس ماری از بورگاندی هدیه داد.حلقه ای که توسط این شخص به نامزدش پرنسس ماری تقدیم شده بود یک نوع حلقه خاص و منحصر به فرد بود که از مجموعه ای از برلیان  به صورت حرف Mساخته شده بود.

    در قرن های هفدهم و هجدهم میلادی استفاده از حلقه های تزیین شده با سنگ برلیان به شدت رواج یافت. برای اینکه مردم بتوانند به راحتی حلقه ازدواج را با سایر حلقه ها تشخیص دهند، جواهر سازان تصمیم گرفتند حلقه های مخصوص ازدواج را به صورت ساده طراحی کرده و بسازند. امروزه سادگی انگشتر ازدواج باعث ایجاد تمایز با انگشتر های دیگر شده است.

    حلقه نامزدی

    حلقه های ازدواج به صورت طلای دو تایی

    به تازگی و در طی چند سال اخیر ساخت حلقه های دوتایی به صورت ست حلقه مرسوم شده است. در واقع این رسم از دوران قدیم وجود داشته است ولی به تازگی رایج شده است و تا سال ۱۹۵۰ عمومیت نداشته است. ساخت طلای دو تایی سبکی نو و بسیار جدید است که در اثر تلاش بی وقفه جواهرسازان به وجود آمده است.

    همان طور که می دانید برلیان نوعی از تراش سنگ الماس است برای بدست آوردن برلیان بیشتر از الماس هایی که در ادامه به آن می پردازیم استفاده می شود و از محبوب ترین و پرطرفدارترین الماس هایی هستند که از آن ها برلیان ساخته شده و برای نگین انگشتر به کار می رود.

    • الماس کنیاک

    • الماس شامپاین

    • الماس قناری

    • الماس مرغوب

    • زیرگون سفید

    • گرافیت

    • زرکون مکعبی

    • مویسونایت

    در ادامه نیز مواد و سنگ های قیمتی که شاید کمتر اسم آن ها را شنیده باشید را برای شما بازگو می کنیم که به شرح زیر می باشد :

    • گوشنیت

    • دانبوریت

    • الماس آبی

    • الماس قرمز

    • التماس سیاه

    • الماس بورت

    • تیتانات استرونسیم

    در واقع برلیان از دوران قدیم  جزو سنگ های محبوب و شناخته شده در بین مردم بوده است. به طوری که در زمان های گذشته اسطوره شناسی سنگ، این نوع سنگ را از دسته سنگ هایی تقسیم بندی نموده است که از قدرت های متافیزیک زیادی برخوردار هستند. براساس یک باور عامیانه،  مردم بر این باور بودند که برلیان می تواند افراد را در برابر بیماری های مختلف همچون بیماری طاعون و انواع طلسم یا سحر و جادو محافظت نماید.

    در واقع تاثیر این نوع سنگ بر روی افکار مثبت یا منفی ثابت شده است و به این معنی است که اگر این سنگ گرانبها را با احساس عشق و محبت به طرف مقابلتان هدیه دهید، همین احساس دوباره به خود شما باز می گردد. در مبارزات و نبردهایی که در زمان های قدیم انجام می گرفته است،  بیشتر سرداران حاضر در جنگ، برلیان را بر گردن خود آویزان می کردند و عقیده داشتند که با استفاده از الماس می توان در مقابل دشمن به پیروزی رسید.

    از دیگر ویژگی ها و کاربردهای این سنگ قیمتی می توان به تاثیر آن بر روی اختلالات روحی و روانی اشاره نمود. در واقع افرادی که از آشفتگی روانی رنج می برند یا به بیماری اختلالات خواب دچار شده اند، جهت رفع و یا بهبود این مشکلات می توانند از این سنگ بهره ببرند. نگین برلیان جزو سنگ متولدین ماه آوریل به شمار می رود و به سنگ نماد شصتمین سال ازدواج معروف است. همچنین بر اساس یک باور قدیمی برلیان می تواند باعث افزایش عشق و علاقه بین زوجین شده و رابطه آن ها را تقویت نماید.

    به همین دلیل نیز این سنگ قیمتی برای ساخت حلقه ازدواج و نامزدی مورد استفاده قرار می گیرد.در واقع با گسترش یافتن انواع جواهرات و سنگ های قیمتی، اصطلاحات و باورهای غلطی نیز در بین افراد شاغل رایج می شود که پس از گذشت مدتی این باورهای غلط به سایر مردم نیز سرایت می کند. در ادامه می خواهیم باورهای اشتباهی که در مورد سنگ الماس رایج شده است را برای شما بیان کنیم. همان طور که می دانید سنگ الماس پس از کشف شدن در معادن کشور توسط جواهر سازان تراش داده می شود.

    این تراش ها مدل های بسیار متنوعی دارند که بر اساس نوع تراش انجام گرفته، نامگذاری می شوند. در واقع برلیان نیز نوعی از تراش سنگ الماس به شمار می رود که مردم به اشتباه تصور می کنند که برلیان همان الماس است و هیچ فرقی با هم ندارند. اما در واقعیت این گونه نیست.در حقیقت نوع تراش برلیان که برای سنگ الماس مورد استفاده قرار می گیرد به تراش سوییسی نیز معروف است.

    در این نوع تراش سعی شده که جلوه های دیداری سنگ الماس  از تمام زوایا قابل مشاهده باشد که این کار تجربه و مهارت زیادی نیاز دارد. نحوه تراش برلیان به گونه ای انجام می گیرد که نور می تواند به صفحات بیشتری از سنگ بتابد و با چشم انسان برخورد کند. باید به این نکته توجه داشت که برلیان نوعی تراش استفاده شده برای سنگ الماس می باشد و می توان  این نوع تراش را برای سایر سنگ های قیمتی و گرانبها نیز مورد استفاده قرار داد.

    خواص و مزایای استفاده از برلیان

    خواص و مزایای استفاده از برلیان

    • استفاده از این نوع سنگ باعث افزایش انرژی های درونی انسان می شود.

    • مردان می توانند جهت از بین بردن تردید،  دودلی و بی ثباتی،  از سنگ برلیان استفاده نمایند.

    • باعث ایجاد نشاط و شادابی و افزایش عزت نفس در افراد می شود

    • باعث تقویت کارکرد مثانه و کلیه ها شده و از بروز بیماری هایی نظیر سنگ کلیه و مثانه پیشگیری می کند.

    • می توان برلیان را بر روی مرکز بدن یا چاکراه قرار داد. در واقع با این کار مشکلات و بیماری های ناشی از دستگاه گوارش خود به خود از بین می روند.

    • تقویت کارکرد معده و روده

    • باعث آسانی و سهولت در وضع حمل زنان می باشد.

    این نوع سنگ معدنی از جمله محبوب ترین سنگ های قیمتی در سراسر جهان از جمله ایران به شمار می رود و به عنوان نماد عشق و ازدواج نیز شناخته می شود. به طوری که اغلب انگشتر هایی که برای نامزدی یا ازدواج ساخته می شوند با سنگ برلیان تزیین شده اند. در واقع شاید راز استفاده از برلیان در حلقه های ازدواج نیز همین موضوع باشد.

    این سنگ تزیینی زیبا و کمیاب به دلیل نادر بودن، از قیمت بسیار بالایی در مقایسه با سایر سنگ های قیمتی برخوردار است. البته با پیشرفت صنعت جواهر سازی و تولید انواع دستگاه های مختلف، جواهر سازان موفق شده اند که الماس را به صورت مصنوعی و طی یک فرآیند خاص تولید نمایند و با استفاده از نوع تراش برلیان یا سایر تراش ها، آن را در جواهرات مختلف به کار ببرند.

    تفاوت بین حلقه ازدواج و حلقه نامزدی :

    در میان حلقه های ازدواج و حلقه ی نامزدی یک تفاوت کلی وجود دارد . حلقه نامزدی در واقع به عنوان یک پیشنهاد به عروس و یا به عنوان نشان کردن عروس به عنوان هدیه داده می شود ولی حلقه ازدواج در طول مراسم عروسی بین عروس و داماد رد و بدل می شود و یا بهتر است بگوییم به عنوان کادو به یکدیگر می دهند و همچنین معمولا حلقه های نامزدی ساده تر از حلقه های عروسی هستند .

    حلقه ازدواج از چه جنسی بخریم؟ طلا، نقره یا پلاتین

    به یاد داشته باشید که آنچه به یک حلقه ازدواج معنا می بخشد، ارزش معنوی و مفهومی آن می باشد و نه صرفا جنس آلیاژ به کار رفته در آن می باشد. به طور کلی تقریبا در همه جوامع از طلا به عنوان عنصر سازنده حلقه ادواج استفاده می شود. شاید علت این موضوع این است که بسیاری از افراد ترجیح می دهند نماد تعهد و عشق ارزشمند آن ها، خود یک چیز ارزشمند باشد. به علاوه، طلا از سایر عناصر مانند نقره و پلاتین براق تر و خوش آب و رنگ تر بوده و بر خلاف آن ها، هرگز دچار پوسیدگی و زنگ زدگی نشده و به بیان دیگر طلا عنصری جاودانه است. طلای مورد استفاده در انگشتر نامزدی و حلقه ازدواج نیز خود دارای رنگ های متفاوت بوده که در این بین معمولا رنگ طلای زرد براق، طلای سفید و طلای رز گلد (رنگ طلایی متمایل به مسی) رایج تر است.

    نظرات
    ثبت نظرات Close