جستجو
فارسی
دسته بندی ها
    منو بسته
    Back to all

    طلای سفید چیست و چه تفاوتی با نقره ، استیل و تیتانیوم دارد؟

    طلای سفید چیست و چه تفاوتی با نقره ، استیل و تیتانیوم دارد؟

    طلاجاتی مانند نقره و طلای سفید در خط مقدم خرید مصرف کنندگان جواهرات قرار دارند. بر اساس یک نظرسنجی صورت گرفته، مشخص شده است که 35٪ از مردم ذکر کرده اند که طلای سفید را به فلزات دیگر ترجیح می دهند و 17٪ عنوان کرده اند که نقره، جزء جواهرات مورد علاقه آنهاست. اگرچه طلای سفید و نقره شبیه به هم هستند، اما دارای چندین ویژگی متمایز مانند دوام، هزینه، نگهداری و ظرافت در رنگ خود هستند. در این مقاله از کافه طلا، به بررسی اینکه طلای سفید چیست و چه تفاوتی با نقره و استیل و تیتانیوم دارد پرداخته می شود.

    طلای سفید چیست و چه تفاوتی با نقره و استیل و تیتانیوم دارد؟

    در بررسی اینکه طلای سفید چیست و چه تفاوتی با نقره و استیل و تیتانیوم دارد باید گفت که طلای سفید ترکیبی از طلای خالص و سایر فلزات به نام آلیاژ است که به تقویت محصول و ایجاد ظاهری سفید کمک می کند. مانند طلای زرد، جواهرسازان برای تعیین خلوص و اصالت طلای سفید، قیراط ها را اندازه گیری می کنند. جواهرات طلای سفید اغلب 14 یا 18 قیراط هستند. برای تعیین درصد طلای خالص در طلای سفید، باید تعداد عیارها را بر بیست و چهار تقسیم کنید. این بدان معناست که طلای سفید 14 عیار 58.3 درصد طلای خالص و 41.7 درصد سایر فلزات است، در حالی که طلای سفید 18 عیار 75 درصد طلای خالص و 25 درصد سایر فلزات است.

    اغلب، "سایر فلزات" در طلای سفید به نیکل، نقره یا پالادیوم اشاره دارد. ویژگی های دقیق یک قطعه جواهر طلای سفید بستگی به آلیاژهای استفاده شده در آن و میزان وجود هر آلیاژ دارد. اگرچه طلای سفید 18 عیار معمولاً تقاضای بالایی دارد، زیرا دارای درصد بالاتری از طلای خالص است، اما دیگران طلای 14 عیار را ترجیح می دهند زیرا این گزینه مقرون به صرفه و بادوام است.

    - نقره از چه چیزی تشکیل شده است؟

    در بررسی اینکه طلای سفید چیست و چه تفاوتی با نقره و استیل و تیتانیوم دارد باید گفت که نقره فلزی گرانبها است که مردم در همه چیز از جواهرات و ظروف غذاخوری گرفته تا کنتاکت های الکتریکی و باتری ها از آن استفاده می کنند. نقره به خودی خود یک فلز نرم است. به همین دلیل، سازندگان جواهرات آن را با یک آلیاژ، معمولاً مس، مخلوط می کنند تا استحکام بیشتری به آن بدهد. اگر جواهری بخرید، احتمالاً متوجه خواهید شد که با برچسب " نقره عیار " همراه است. از طرف دیگر، ممکن است عدد "925" را روی فلز مهر شده ببینید، که همچنین نشان می دهد که نقره است. نقره استرلینگ معمولاً حاوی 92.5٪ نقره خالص و 7.5٪ سایر فلزات آلیاژی است.

    در بررسی اینکه طلای سفید چیست و چه تفاوتی با نقره و استیل و تیتانیوم دارد باید گفت که مس و نقره ضد حساسیت هستند، نقره استرلینگ یک گزینه عالی برای افرادی با پوست حساس است. گفته می شود، به دلیل مس موجود در نقره، اکسیداسیون در طول زمان اتفاق می افتد، بنابراین مهم است که جواهرات نقره عیار خود را هر از گاهی جلا دهید تا از تغییر رنگ آنها جلوگیری شود.

    طلای سفید

    طلای سفید در مقابل نقره

    در بررسی اینکه طلای سفید چیست و چه تفاوتی با نقره و استیل و تیتانیوم دارد بیایید شباهت ها و تفاوت های آنها را بررسی کنیم:

    1. مراقبت و نگهداری

    طلای سفید و نقره ظاهر براق خود را برای همیشه حفظ نمی کنند و هر دو به روش های مختلف نگهداری نیاز دارند. طلای سفید اغلب دارای روکش رودیوم است. رودیوم فلزی از خانواده پلاتین است و به محافظت از جواهرات شما در برابر خط و خش کمک می کند. با گذشت زمان، رودیوم از سفید براق به زرد تغییر می کند. برای اینکه جواهرات طلای سفید خود را به حالت اولیه درخشان خود برگردانید، باید هر چند سال یک بار آن را نزد یک جواهرساز ببرید تا آنها بتوانند آبکاری رودیوم را دوباره اعمال کنند. با این وجود، طلای سفید برای استفاده روزمره بهترین است، زیرا ظاهر سفید براق خود را برای مدت طولانی تری حفظ می کند.

    زیورآلات نقره برای جلوگیری از کدر شدن نیاز به تمیز کردن بیشتر دارند. اگرچه تمیز کردن نقره نیاز به زمان بیشتری دارد، لذا مهم ترین مزیت آن این است که می توانید آن را در خانه با استفاده از محصولاتی مانند نشاسته ذرت، سرکه و آب لیمو انجام دهید.

    2. رنگ و درخشندگی

    در بررسی اینکه طلای سفید چیست و چه تفاوتی با نقره و استیل و تیتانیوم دارد باید گفت که طلای سفید ظاهر سفید براق تر و درخشان تری نسبت به نقره دارد. رنگ سفید از ترکیبی سرچشمه می گیرد که طلای زرد خالص را با فلزات آلیاژی مانند نیکل مخلوط می کند. هنگامی که مخلوط رودیوم روی سطح طلای سفید از بین رفت، باید جواهرسازی پیدا کنید تا روی آن روکش رودیوم جدیدی قرار دهد.

    نقره رنگ سفید مایل به خاکستری دارد. هنگامی که آن را از جواهر فروشی خریداری می کنید، ظاهری درخشان خواهد داشت. با این حال، نقره در نهایت با کدر شدن کدر می شود، که به دلیل واکنش با سولفید هیدروژن در هوا رخ می دهد. با این حال، تنها سولفید هیدروژن مقصر نیست - تماس با ترکیبات سولفید دار بالا مانند خردل، تخم مرغ های آب پز و نوارهای لاستیکی همگی می توانند کدر شدن را تسریع کنند.

    3. هزینه

    در بررسی اینکه طلای سفید چیست و چه تفاوتی با نقره و استیل و تیتانیوم دارد باید گفت که در میان تفاوت های طلای سفید و نقره، یکی از قابل توجه ترین موارد برای مصرف کنندگان هزینه است. نقره گزینه بسیار مقرون به صرفه تری نسبت به طلای سفید است، تا حد زیادی به این دلیل که مقدار بیشتری نقره نسبت به طلا موجود است.

    اگرچه قیمت نقره از طلای سفید پایین‌تر است، اما طلای سفید برای افرادی که می ‌خواهند جایگزین ارزان ‌تری داشته باشند، گزینه‌ای عالی است. طلای سفید ظاهری شبیه به پلاتین دارد، اما مقرون به صرفه تر و بادوام تر است. اگرچه طلای سفید حاوی آلیاژهایی است، اما طلای زرد موجود در آن ارزش خود را حفظ می کند.

    نکات قابل توجه دیگر در بررسی طلای سفید در مقابل نقره ذکر شده است که به شرح زیر است:

    4. اجزای مواد

    به عنوان فلزات نرم، طلای سفید و نقره شبیه به هم هستند، زیرا جواهرسازان باید آنها را با سایر آلیاژهای فلزی مخلوط کنند تا به اندازه کافی دوام داشته باشند تا تحت پوشش روزانه قرار گیرند. با این حال، مزیت نرم بودن طلای سفید و نقره این است که هر دو بسیار چکش ‌خوار هستند، بنابراین طراحی آنها به اشکال مختلف برای جواهرات آسان است.

    در حالی که در نگاه اول نقره و طلای سفید ممکن است رنگ مشابهی داشته باشند، اما نقره دارای رنگ سفید مایل به خاکستری است، در حالی که طلای سفید دارای یک سایه مشخص سفید است. هر دو فلز به خودی خود ضد حساسیت هستند، اما سایر آلیاژهای فلزی می توانند واکنش های آلرژیک را برای افراد دارای پوست حساس تحریک کنند. نیکل رایج ترین آلرژن فلزی است و بیشتر از نقره در طلای سفید گنجانده شده است.

    5. ماندگاری

    در بررسی اینکه طلای سفید چیست و چه تفاوتی با نقره و استیل و تیتانیوم دارد باید گفت که طلای سفید می تواند دوام بیشتری نسبت به نقره داشته باشد، زیرا دارای آلیاژهای فلزی قوی تر است. ماندگاری آن به میزان خالص بودن آن بستگی دارد که بر اساس تعداد قیراط هایی که دارد می توانید تعیین کنید.

    نقره به راحتی خراشیده می شود و ممکن است با استفاده روزمره شکل خود را از دست بدهد. به همین دلیل، بسیاری از افراد نوارهای عروسی طلای سفید را به جای نوارهای نقره ای انتخاب می کنند. اگرچه نقره در مقایسه با طلای سفید در برابر فرسودگی به خوبی مقاومت نمی کند، اما می تواند گزینه خوبی برای جواهراتی باشد که کمتر پوشیده یا استفاده می شوند.

    6. حساسیت پوستی

    نیکل یک آلرژن رایج در جواهرات است که باعث ایجاد بثورات خارش دار در افراد دارای پوست حساس می شود. از آنجایی که هم طلای سفید و هم نقره حاوی آلیاژهای فلزی هستند، لذا افرادی که حساسیت پوستی دارند باید بررسی کنند که آیا جواهراتی که می خواهند بخرند حاوی نیکل است. اگرچه نیکل در طلای سفید رایج است، اما احتمالاً تا زمانی که روکش رودیوم شروع به از بین رفتن نکند، نیکل را در معرض پوست شما قرار نمی دهد، پس نگران آن نباشید. نقره استرلینگ با کیفیت پایین گاهی اوقات حاوی نیکل است. با این وجود، رایج ترین آلیاژ نقره استرلینگ مس است که ضد حساسیت است.

    طلای سفید در مقابل استیل

    در بررسی اینکه طلای سفید چیست و چه تفاوتی با نقره و استیل و تیتانیوم دارد باید گفت که وقتی در حال خرید حلقه نامزدی، حلقه ازدواج یا سایر جواهرات سفارشی هستید، اکثر مردم از همان ابتدا می‌دانند که ترجیحشان برای رنگ فلز چیست. اگر تصمیم گرفته اید که ظاهر یک فلز سفید را دوست دارید، یک انتخاب دیگر وجود دارد و آن تصمیم گیری بین استیل و طلای سفید است.

    اگرچه این دو فلز از نظر ظاهری مشابه هستند، اما در واقع دارای مواد کاملاً متفاوت با خواص بسیار متفاوت هستند. جواهرسازان ما هر روز با این فلزات کار می کنند و اگر طرح شما به انتخاب خاصی می رسد، خوشحال می شویم که شما را راهنمایی کنیم. یکی از سوالاتی که اغلب از جواهرات ما پرسیده می شود این است که "کدام فلز بهتر است، طلای سفید یا استیل؟" به نظر می رسد، پاسخ به آن کاملاً مستقیم نیست. هر دو مزایا و معایب خود را دارند و انتخاب های طراحی شما می تواند نقش مهمی در تعیین بهترین فلز برای قطعه شما داشته باشد.

    - استیل

    همان طور که می دانید، استیل یکی از آلیاژهای ضدزنگ محسوب می شود. از ترکیباتی هم چون نیکل، کروم و تیتانیوم ساخته شده است. در مجموع طلای سفید وزنی بیشتر از استیل را دارا است. اما از لحاظ هزینه کمتر از آن است.

    طلای سفید

    طلای سفید در مقابل تیتانیوم

    در حقیقت در بررسی اینکه طلای سفید چیست و چه تفاوتی با نقره و استیل و تیتانیوم دارد باید گفت که تیتانیوم رنگی شبیه سفید مایل به خاکستری را دارا است. بسیار سبک وزن است. به جرات می توان گفت جزء فلزاتی است که حساسیت بسیار کمی روی پوست ایجاد می کند. برای خرید آن باید از مراکز معتبر اقدام کنید. سعی کنید از کارشناسان باتجربه که دانش علمی و فنی موثر در این حوزه را دارا هستند سوال کنید. آن ها سال ها در این حوزه فعالیت کرده اند و می توانند کمک فراوانی به شما در حین خرید داشته باشند.

    - تیتانیوم

    در مجموع تیتانیوم از لحاظ قیمت بسیار ارزان قیمت است. در بررسی اینکه طلای سفید چیست و چه تفاوتی با نقره و استیل و تیتانیوم دارد باید گفت که یکی دیگر از عوامل جداکننده این دو فلز، رنگ است. در حالی که طلای سفید از ترکیب طلای خالص (که به رنگ زرد است) با فلزات آلیاژی مانند پالادیوم ساخته می شود، اما تیتانیوم در گروه سخت ترین فلزات قرار می گیرد که به راحتی قابل استفاده است و با حرارت می توان به رنگ دلخواه خود این فلز را تغییر داد. به دلیل محتوای فلز زرد، طلای سفید در واقع کمی خاکستری و سفید رنگ است. این را می توان با یک عملیات سطحی به نام آبکاری رودیوم اصلاح کرد.

    سخن پایانی

    در مجموع در حین خرید طلای سفید سعی کنید مشخصات ذکر شده و تفاوت و شباهت های این فلز را با استیل، تیتانیوم، پلاتین و نقره در نظر بگیرید و سپس اقدام به خرید نمایید.

    نظرات
    ثبت نظرات Close