جستجو
فارسی
دسته بندی ها
    منو بسته
    Back to all

    نماد پر در جواهرات به چه معناست؟

    نماد پر در جواهرات به چه معناست؟

    بسیاری از مردم از باورهای مذهبی باستانی یا مفاهیم خاصی پیروی می کنند و سعی می کنند آنها را بر روی بدن خود نماد سازی کنند. نمادهای آن می تواند به صورت خالکوبی یا به اشکال دیگر مانند جواهرات یا چاپ روی لباس ظاهر شود. در هر صورت نمادها بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما انسان ها هستند. استفاده از نمادها در جواهرات به دوران باستان بر می گردد.نمادهایی که بخش اعظم باورهای ما را در خود جای داده‌ اند و با آن ‌ها قصد در شناساندن خودمان به دیگران داریم.

    نمادهای مورد استفاده برای زیور آلات:

    استفاده از نمادها در جواهرات از گذشته تا به امروز ادامه داشته و هر اتفاقی بیفتد با جهل و مد آمیخته شده و ناخواسته بخشی از سلیقه و باورهای مردم امروزی شده است. هر چند برخی از این نمادها اشکال و تصاویری از طبیعت است اما بسیاری نیز نمادهایی خاص با تعابیر فرقه‌ ای و گمنام می ‌باشد که رفته رفته در اذهان عمومی جایگاه خود را پر رنگ تر می ‌کند و بخشی از افکار جوانان را شکل می ‌دهد.

    این هزاران گره و نماد باستانی معانی خاصی داشتند که یا درست یا نادرست بودند، اما امروزه معانی واقعی آنها دستخوش تغییرات زیادی شده است و اکثر جوانان بدون دانش یا آگاهی قبلی از معنی و معنای واقعی آنها،  از آنها استفاده می کنند.

    این نمادها و نشانه‌ ها بارها در جواهر سازی و سایر صنایع مورد استفاده قرار می گیرند و حتی بدون اطلاع از تاریخچه آنها، ما به سمت این محصولات کشیده می شویم و فقط در مد و زیبایی از آنها استفاده می کنیم.نمادهایی مانند خمسه، صلیب، صلح، بی نهایت و…. که بسیار معروف می ‌باشند و شاید همه ما دیده باشیم و از این نمادها استفاده کرده باشیم، اما معنای کلی و اصلی آنها در حد یک سوال باقی می ماند و یا حتی به اشتباه آن ‌ها را می‌ شناسیم.

    نماد پر روی جواهرات به چه معناست؟

    چه در لباس و چه در جواهرات، پر ها بدون شک یکی از قابل تشخیص ترین نمادهای فرهنگ جهانی ما هستند. پرها از حضور در مد ماقبل تاریخ نئاندرتال گرفته تا ادغام نمادین و مذهبی آن در فرهنگ و مد ما، مدتهاست که رابطه ای نمادین با بشریت داشته اند و این رابطه به این زودی تغییر نخواهد کرد. در این مقاله به شما توضیح خواهیم داد که نماد پر در جواهرات به چه معناست.

    بررسی معنای پر در جواهرات

    پر ها نمادهای قدرتمندی هستند که برای نسل ها مورد استفاده قرار گرفته اند. اگرچه تعبیر آن با توجه به فرهنگ ها و سنت های خاص متفاوت است، اما پیوند معنوی قوی از این نماد ایجاد می شود. با هم، معنای پشت این نماد را که معمولاً در جواهرات، خالکوبی ها و لوازم جانبی مختلف یافت می شود، بررسی می کنیم.


    پر به عنوان پیشگام تاریخ، بهشت تاریخ

    پر در مد برای قرن ها بخشی از تاریخ بشر بوده است. ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما بسیاری از نماد شناسی مربوط به پر ها با فرهنگ و مد، ریشه در پیوند پرها (و پرندگان) به آسمان و مفهوم معراج، آزادی و حقیقت دارد. به مثال های زیر توجه کنید.


    1. در مصر باستان

    ماات، دختر خدای خورشید، الهه ای بود که در مصر باستان پرستش می شد. او نماد نظم، حقیقت و عدالت بود. اغلب او را با یک پر شترمرغ به نام “Plume of Truth” به تصویر می کشیدند. در تاریخ اولیه مصر، کاهن اعظم بر دعاوی نظارت می کرد و به برنده دعوا به ازای هر ماات اعطا می کرد. همانطور که ممکن است تصور کنید، رابطه بین پرها، تقوا و حقیقت منحصر به مصریان نبود.

    بررسی معنای پر در جواهرات

    2. برای بومیان آمریکا

    پر از عناصر مقدس بود.قبایل بومی آمریکا معتقد بودند که آنها هدایایی از جانب خدایان هستند. پرهای جغد به کسانی که آنها را دریافت کردند، خرد و شادی می بخشید. شما همچنین می توانید بال های کبوتر، مترادف با صلح و امید را دریافت کنید. اما در بین این همه پرهای مختلف، تنها یک پر مورد علاقه همه است. این یک پر عقاب است. عقاب قدرتمند و باشکوه یکی از مورد احترام ترین حیوانات معنوی در میان قبایل بومی آمریکاست.

    دلایل خوبی برای آن وجود دارد. پروازش به قدری بهتر از همه پرندگان است که ارتباط خاصی با آسمان دارد. بومیان معتقد بودند که او ارتباط مستقیمی با زندگی پس از مرگ دارد. واقعاً از خدایان نعمت بود که در آن زمان پر عقاب گرفتم! در نتیجه، پر ها به طور گسترده توسط سرخپوستان آمریکایی، به ویژه برای اجرای مراسم، طراحی جواهرات و طلسم (مانند Dreamcatcher) استفاده می شد.

    بسیاری از قبایل بومی آمریکا نیز از پرها در مراسم مقدس استفاده می کردند (و هنوز هم استفاده می کنند). به عنوان مثال، ایروکوئی ها در مراسم شکرگزاری در مراسمی به نام رقص بزرگ پر، از پر استفاده می کردند. این مراسم از خدایان و الهه ها به خاطر قدرتی که از قبیله حمایت می کردند تشکر می کرد. در طول این رقص، ایروکوئی ها جامه های پر بلند می پوشیدند، پرها را به موهای خود می بافتند و حتی آنها را به نشانه قدردانی و احترام به دام می بستند. این روش آنها برای تکریم خدایان و الهه های بزرگ و تشکر از آنها برای فراهم کردن حضور قبیله ای آنها بود.

    پر ها به عنوان منادیان تاریخی، آسمانی در تاریخ


    3. در مسیحیت

    برای مسیحیان، قلاب ها اشاره مستقیمی به فرشتگان، دعا و ایمان هستند و با مراقبت، عشق و محافظت همراه هستند و همچنین بارها در کتاب مقدس ارائه شده اند. مانند بسیاری از باورها، پرها نماد آزادی و مترادف با تکامل معنوی هستند و همیشه این ارتباط نزدیک با بهشت را حفظ می کنند.

    پرندگان به دلیل توانایی سفر در هوا، در فرهنگ های مختلف به عنوان نمایندگان بهشت یا حیواناتی که همسر خدایان و الهه ها هستند در نظر گرفته شده اند. در مسیحیت، بال ها نمایانگر حضور همه جانبه فرشتگان و نماد دعا و ایمان جدی هستند. در مسیحیت باستان، خانواده مدیچی ایتالیا نماد سه پر را برای نشان دادن فضایل ایمان، امید و خیریه رایج کردند. پرها علاوه بر اینکه نمادی از عروج سلطنتی، شکرگزاری و سپاسگزاری هستند، نقش نمادینی در مراسم باروری و نیایش های فرهنگ های مختلف داشته اند و عمل بال بستن به خود را دعوتی آیینی به شکوفایی و رشد می دانند.


    امروزه جواهرات پر برای شما چه معنایی دارد؟

    همانطور که می بینید، پرها نمادهای قدرتمندی برای بسیاری از فرهنگ ها و مردمان مختلف هستند. معانی سنگ های قیمتی پر در همه فرهنگ ها و قومیت ها همگی دارای یک نماد مشترک یعنی معنویت هستند. در اینجا چند معانی متداول پر وجود دارد که باید هنگام ایجاد ظاهر پر یا جواهرات طراحی پر به خاطر داشته باشید.عروج، پرواز، باروری، بهشت، شکوه، پیام، حقیقت، سرعت، روح، سفر

    پر در فرهنگ ایرانی:

    در فرهنگ ایرانی پرها نمادی از جهان معنا و آزادی است. همچنین توجه بیننده را به پرندگان افسانه ای مانند سیمرغ، هما و ققنوس جلب می کند. نقوش پرندگان از جمله طاووس در معماری و نقاشی صفویه رایج است. در فرهنگ ایرانی پرها نیز نمادی از اشرافیت است.

    معنی پرهای رنگی مختلف:

    پرهای سفید رایج ترین هستند و معمولاً نماد خلوص و همچنین فرشتگان، بهشت، عشق و امید هستند.پر سفید نشانه ای از فرشته است که یکی از عزیزان در بهشت در امان است.

    قرمز یک رنگ پرشور است. پرهای قرمز با نشاط و انرژی زندگی مرتبط هستند. همچنین نماد شانس، اشتیاق، قدرت، احساسات و شجاعت است.

    پر صورتی نماد عشق است. پرهای صورتی نشان دهنده مراقبت و دوستی بی قید و شرط است.

    پرهای سبز نماد فراوانی، ثروت، طبیعت، شادی و سلامتی است.

    معنی پرهای رنگی مختلف

    پرهای مد می توانند ظاهر شما را بهبود بخشند. چه به یک جشنواره می روید یا صرفاً به دنبال جواهراتی هستید که با روحیه شما صحبت می کند، گوشواره ها بیانی راهی پیچیده برای افزودن معنی به لباس شما هستند. پوشیدن جواهرات پر دار راهی عالی برای زنده نگه داشتن روح نمادین شماست. چه به یاد عزیزانی که از دنیا رفته اند و چه بدانیم که موجودات برتر از ما مراقبت می کنند و از ما محافظت می کنند. دلیل شما هر چه باشد، پوشیدن جواهرات پر به شما کمک می کند در مسیر مهربانی و شفقت قدم بردارید.


    راه های برق انداختن جواهر بدلی و اصلی


    اولین قدم در مراقبت از جواهرات زمانی است که قصد خرید طلا را دارید. به طور کلی دو نوع طلا در بازار وجود دارد. 1- طلای درجه یک مرغوب 2- طلای درجه دو با قیمت پایین به فروش می رسد. وقتی برخی طلا فروشان طلای خود را با قیمت کمتری می فروشند، بدانید که طلای آنها کیفیت خوبی ندارد.

    در واقع طلای مرغوب باید 18 عیار و نقره 900 عیار باشد. اما برخی افراد به جای نقره از مس برای ساخت آلیاژهای 18 عیار استفاده می کنند و در نتیجه طلای آلیاژ شده با مس سریعتر از طلای ساخته شده با نقره تیره می شود.
    ترکیب فلزات گرانبها از سنگ های قیمتی یا مرجان و طلا جواهرات را تشکیل می دهد و هر چه مقدار سنگ های قیمتی استفاده شده بیشتر باشد و کیفیت جواهرات بالاتر باشد، تاثیر بیشتری بر قیمت جواهرات خواهد داشت. محافظت و صیقل دادن جواهرات نباید دردسرساز باشد. بهترین راه برای تمیز کردن و جلا دادن جواهرات استفاده از مسواک نرم با کمی آب و صابون است.پس از تمیز کردن جواهرات خود می توانید آنها را با سشوار خشک کنید یا حتی با یک پارچه نخی خشک کنید. می توانید تمیز کردن را با کمی آب و مایع ظرفشویی شروع کنید.

    توجه داشته باشید که گاهی اوقات به جای جواهراتی مانند یاقوت یا الماس در جواهرات از تکه های شیشه برای تزیین استفاده می شود، حتما شنیده اید که زیورآلات اتمی است، بنابراین از آنجایی که همین شیشه ها و قطعات اتمی مقاومت چندانی ندارند، بهترین کار شستشو با آب است. آب سرد و صابون


    نکات تکمیلی برای جلوگیری کدر شدن طلا و جواهرات

    اگر علاقه مند به داشتن طلا و جواهرات درخشان و جذاب هستید، لطفا دستورالعمل هایی را که در این قسمت به اطلاع شما رسانده ایم را مطالعه کنید، زیرا مراقبت گسترده از طلا و جواهرات می تواند عمر آن را افزایش داده و همیشه درخشان به نظر برسد.

    همیشه به یاد داشته باشید که در صورت نیاز از طلا و جواهرات خود استفاده کنید، زیرا استفاده کوتاه مدت از طلا درخشندگی آن را برای همیشه حفظ می کند و سپس کدر می شود. هنگام شستن دست ها و حمام حتماً زیورآلات خود را بردارید زیرا لایه نازکی روی آنها ایجاد می شود که به تدریج احترام آنها را از بین می برد. برخی از افراد برای اینکه جواهرات خود را در مکانی امن نگهداری کنند، آنها را در فضای کوچکی قرار داده و روی هم چیده و به صورت نامنظم روی هم می چینند که باعث ایجاد خط و خش در طلا و درخشندگی آن می شود. بهترین راه برای انجام این کار این است که هر قطعه جواهرات را به صورت جداگانه در همان جعبه ای که در آن خریداری شده است، نگهداری کنید.

    اگر همیشه برای شنا به استخر می روید طلا و جواهرات به همراه نداشته باشید زیرا بزرگترین دشمن درخشش طلای شما کلر موجود در آب استخر است زیرا این ماده نیز خورنده است، وقتی طلا را به داخل آب می برید کلر شما به وجود می آید. باعث تاریکی و کدر شدن آن می شود.نکته مهم دیگر این است که هرگز با طلا و جواهرات خود آشپزی نکنید، زیرا روغن و گرمای شدید می تواند به روکش طلا و جواهرات شما به خصوص زیورآلات دارای سنگ های قیمتی آسیب برساند.

    نکات برتر در مورد نحوه تشخیص جواهر

    فریب یک محصول بسیار خوب را نخورید.

    اگر به خرید چیزی فکر می کنید که خیلی واقعی به نظر می رسد، به اطراف نگاهی بیندازید تا ببینید که آیا می دانید چه جواهرات واقعی با قیمت های مقرون به صرفه ارائه می شود یا خیر، بنابراین اگر قیمت به طور غیر طبیعی پایین است، حدس بزنید که می تواند یک سنگ قیمتی تقلبی باشد. همیشه به شهود خود اعتماد کنید. شهود معمولاً زمانی که احساس می کنیم چیزی اشتباه است به ما هشدار می دهد.

    آیا فروشنده قابل اعتماد است؟

    لطفا هنگام خرید از سایت های حراج یا مشاهده اقلام مستعمل مراقب باشید. اگرچه معاملات خوبی باید انجام شود، اما این سایت‌ها تعدیل نمی‌شوند، بنابراین قبل از خرید، فروشنده و بازخورد آنها را بررسی کنید. بیشتر این سایت‌ها نظراتی دارند، پس تحقیق کنید و فروشندگان دیگری را پیدا کنید. ببینید آیا افراد تجربه خوب یا بدی در آن سایت‌ها داشته‌اند. جعل بیشتر از سوی فروشندگان ناشناس انجام می شود.

    مواد سازنده

    جواهرات تقلبی از همان مواد اولیه اصل ساخته می شوند. در برخی موارد، زرگران طلای کم عیار را که شباهت زیادی به طلا دارد، با طلا می پوشانند و به قیمتی معادل ارزش واقعی طلای اصلی وارد بازار می کنند.در واقع، این جواهرات در تماس مستقیم با پوست در مدت کوتاهی تیره و کدر می شوند.نکات تکمیلی برای جلوگیری کدر شدن طلا و جواهرات

    حکاکی و علامت گذاری

    احتمالاً علائم و نمادهایی را دیده اید که روی جواهرات حک شده اند. اینها در واقع عیار و خلوص آن را نشان می دهد و نشان می دهد که چه مقدار از آن واقعی و چه مقدار از آن تقلبی است.
    جواهرات خود را با سرکه تست کنیدبرای اطمینان از اصل و اصل بودن جواهرات ، چند قطره سرکه روی آن بریزید و صبر کنید. اگر قطرات سرکه تغییر رنگ داد، یعنی جواهرات شما خالص نیستند

    تست تنفس

    راه دیگر برای تشخیص سنگهای قیمتی واقعی از تقلبی این است که روی آنها بدمید. دمیدن هوای گرم در جواهرات خود از داخل بدن یک آزمایش عالی است.وانمود کنید که می خواهید نفس خود را در آینه حمام بیرون بیاورید تا کمی بخار بگیرید. اگر نگین مانند آینه حمام بخار می کند و می توانید بخار آن را به سرعت مشاهده کنید، واقعی است، اما اگر مدت زیادی طول بکشد تا دفع شود، جعلی است.

    استحکام و طرز کار

    هنگام خرید جواهرات به نحوه عملکرد آن توجه کنید. باید اطمینان حاصل کنید که زیور مورد نظر از نظر مقاومت دارای استحکام بالایی بوده و در برابر سایش طبیعی مقاوم است.مطمئن شوید که هیچ گیری نداشته باشد.

    چگونه زیبایی زیورآلات نگین دار خود را حفظ کنیم؟

    همیشه می توانید جواهری را پیدا کنید که مناسب شما باشد. این به این دلیل است که جواهرات طیف گسترده ای از سبک ها، فرم ها، انواع، مواد، رنگ ها و الگو ها را ارائه می دهند. چه یک زنجیر ساده یا یک حلقه پیچیده با طلا، مروارید و الماس داشته باشید، هر چیزی ممکن است. به دلیل تنوع جواهرات سنگ های قیمتی، مهم است که بدانید هر قطعه دقیقا از چه چیزی ساخته شده است. همه مواد با رنگ قابل شناسایی نیستند، بنابراین مهم است که از مواد ثانویه در جواهرات، به ویژه هنگام تمیز کردن آنها آگاه باشید. به عنوان مثال، چگونه از گوشواره طلا مراقبت کنیم؟ شاید با خیس کردن آنها و خشک کردن آنها با یک پارچه نرم.


    اخرین کلام


    در این قسمت یکی از محبوب ترین طرح های جواهرات یعنی نماد پر را معرفی کرده ایم. به این ترتیب با توجه به معنا و مفهوم این طرح می توان آن را به عنوان هدیه ای ماندگار و ارزشمند به عزیزان تقدیم کرد.

    نظرات
    ثبت نظرات Close