جستجو
فارسی
دسته بندی ها
    منو بسته
    Back to all

    نکاتی برای انتخاب و خرید النگو

    نکاتی برای انتخاب و خرید النگو

    استفاده از جواهرات و زیورآلات طلایی امروزه دیگر از انحصار جنسیتی کاملا خارج شده و هر مرد و زنی بسته به سلیقه و علایق خود می تواند از انواع مختلف انگشترها، گردنبندها و همچنین دستبندها استفاده کند. یکی از مهم ترین زیورآلاتی که خانم ها از آن به وفور استفاده می کنند و در واقع اگر خانمی از آن استفاده نکند جای تعجب دارد النگو است. در این مقاله قصد داریم به شما نکاتی برای انتخاب و خرید النگو  را آموزش دهیم در ادامه با ما همراه باشید. النگو زیورآلاتی سنتی است که در قدیم مردان بر بازو و دختران و زن ها بر مچ خود می آویختند. این طلای زیبا نقش های زیادی داشته و طرح های ظریف و درشت آن افراد با سنین و قیافه های مختلف را می تواند بسیار زیبا جلوه دهد.  النگو از کشور مصر به سایر کشورها رسید و پادشاهان مصری برای زیبا کردن دستان خود از النگو استفاده می کردند. پوشیدن النگو از جنس طلا، نقره و ... می تواند بسیار زیبا باشد.

    النگو را هم می شود در مهمانی های رسمی پوشید و هم غیر رسمی. این زیور آلات از فلزات گران بها ساخته می شوند و هیچ وقت از مد نمی افتند. کودکان به النگو علاقه زیادی دارند و می توانید به عنوان کادو تولد برای آن ها النگو بخرید زیرا بسیار خوشحال می شوند. شما می توانید از پس انداز خود برای طلا استفاده کرده و علاوه بر این که برای شما یک ثروت است می توانید از آن به عنوان یک زیورآلات استفاده کنید و بر  زیبایی خودتان بیفزاید.

    النگو یک طلای مناسب و زیبا است که می تواند توجه افراد را به شما جلب کند و در ضمن طلای ساده ای است که استفاده از آن با هیچ جا منافاتی ندارد و می توانید آن ها را در دست داشته باشید. شما می توانید از چند النگو برای زیبا کردن دستان خود استفاده کنید. همچنین پوشیدن یک تک پوش زیبا و بزرگ می تواند جای النگو را برای شما پر کند و شما را در دید همه قرار دهد.  قبل از خرید النگو سعی کنید در مورد جنس و رنگ آن تصمیم قطعی بگیرید تا بتوانید گزینه مناسبی با توجه به مقدار پولی که می خواهید خرج کنید استفاده نمایید.

    نکاتی در مورد انتخاب النگو برای کودکان :

    فراموش نکنید النگویی که برای فرزند خود می خرید نباید گشاد باشد و به راحتی از مچ دستش خارج شود. پس قبل از خرید بهتر است سایز دست کودک خود را بدانید. سعی کنید النگویی که برای کودک خود می خرید زیاد تنگ نباشد تا مجبور شوید زود آن را عوض کنید. شما می توانید النگوهای بسیار کوچک نوزادان را نگهداری کرده و به عنوان میراث در آینده به بچه های آن ها بدهید. همچنین شما می توانید هر طرحی که دوست داشتید روی النگوی خود سفارش بدهید از طرح های سنتی گرفته تا یک طرح مذهبی. این مسئله می تواند به عنوان یک یادگاری در نزد فرزند شما بماند و از آن لذت ببرد. هنگام خرید النگو به صدایی که از آن در می آید توجه کنید زیرا قرار است این صدا همواره همراه شما باشد.

    دقت در سایز النگو هنگام خرید :

    سایز مناسب طلا یکی از موارد مهم است که هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید. در واقع النگو نیز نوعی دستبند است که به راحتی نمی توانید آن را از دستتان خارج کنید. هنگام خرید النگو فراموش نکنید که  النگوها آنقدر تنگ نباشند که به زودی مجبور شوید آن ها را عوض  کنید و آن قدر گشاد نباشند که به راحتی از دستان شما خارج شوند.

    در کل باید بگوییم النگو و دستبندی که یک الی یک و نیم سانتی متر از سایز دستان شما بزرگ تر باشد، مناسب شما است. سعی کنید زیاد دست خود را شلوغ نکنید و با استفاده کم از النگو و دستبند توجه افراد را به خود جلب کنید. شما می توانید النگو ساخته شده از انواع طلا و جواهرات و نگین کاری شده خریداری کرده و با لباس خود ست کنید. سعی کنید لباس شما ساده باشد تا النگو های شما بیشتر در دید قرار بگیرند.

    مراقبت های لازم بعد از خرید النگو :

    مراقبت از النگوها و زیبا نگه داشتن آن ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. سعی کنید جواهرات خود و به خصوص النگو های خود را سالی یک بار برای تمیز و آبکاری کردن به طلا فروشی ببرید تا اگر دچار نقص کوچکی شده اند آن را برطرف کرده و در صورت وجود جرم آن را پاک کنند. فراموش نکنید پاک کردن هر طلایی باید با مواد خاصی انجام شود. برای مثال تماس الماس با آب و تماس فیروزه با چربی می تواند بسیار خطرناک باشد.

    نحوه استفاده از النگو :

    یکی از سوالات افراد این است که النگو را در دست راست بیندازیم یا چپ؟ پاسخ ما به شما این است هر جور راحت ترید. اگر علاوه بر النگو از مچ بند یا ساعت هم استفاده می کنید النگوها را در دست راست و مچ بند یا ساعت را در دست چپ بیندازید. اما اگر فقط النگو دارید به نظر می رسد که النگو در دست چپ زیباتر خود را در معرض نمایش بگذارد. سعی کنید نکات انتخاب النگو و نگهداری از آن ها را فرا بگیرید و بعد از خرید بتوانید از آن ها نهایت استفاده را بکنید.

    النگو| انواع النگو| النگو زنانه

    در خرید النگو به لباس پوشیدن خود دقت کنیم :

    یکی از نکاتی که لازم است در هنگام خرید به آن توجه کنید نحوه لباس پوشیدن شما است. همچنین اندازه دستان شما و رنگ پوست دست شما نیز می توانند موثر باشند. اگر دستان چاقی دارید احتمالا النگوی ظریف برای شما مناسب تر  است و اگر دست شما ظریف است از النگو و مچ بند نسبتا با ضخامت استفاده کنید. سعی کنید از لباس های ساده استفاده کنید و اگر النگو و مچ بند و ساعت شما رنگی یا نگین دار هستند سعی کنید با رنگ لباس شما هماهنگی داشته باشند.

    کدام رنگ النگو مناسب تر است؟ سفید یا زرد؟

    انواع مختلف النگو در طرح های مختلف موجود هستند. شما می توانید از النگو های ساده استفاده کنید یا نگین دار. همچنین رنگ النگو نیز مهم است شما می توانید برای جشن های روزانه از النگوی زرد و برای جشن هایی که در شب هستند از النگوی زرد رنگ استفاده کنید. در هنگام خرید النگو به عیار طلا دقت کنید و فراموش نکنید هر چه عیار بالاتر باشد طلا گران تر است. از ترکیب کردن النگو های زرد و سفید با هم خودداری کنید. حسن طلای سفید این است که می شود آن را با بیشتر لباس ها ست کرد. این در حالی است که پوشیدن طلای زرد بهتر است با لباس مشکی باشد. ترکیب النگوی سفید با رنگ های قرمز و فیروزه ای زیبا است و در عوض پوشیدن طلای زرد با لباس های زرد و نارنجی رنگ بسیار شیک می باشد.

    انواع النگو

    خرید النگوی ایرانی یا خارجی؟

    فراموش نکنید در هنگام خرید النگو اطلاعات کافی داشته باشید. برای مثال اگر به شما گفتند این طلا خارجی و فوق العاده است سعی کنید اول خوب فکر کنید. لازم توجه است که طلای یزد از طلای ایتالیا و هند هم بهتر است و حواستان باشد در هنگام خرید به این مسئله توجه نمایید. در ضمن فراموش نکنید النگویی که خریداری می کنید حتما دارای فاکتور باشد تا در هنگام فروش آن دچار مشکل نشوید. در واقع فاکتور نشانه قانونی و سند طلاهای شما است.

    بهترین زمان خرید النگو

    به شما توصیه می کنم در روزهایی مانند روز زن، روز دختر، روز مادر و کلا روزهایی که مناسبتی خصوصا در ارتباط با خانم ها است برای خریدن طلا اقدام نکنید. زیرا در این هنگام طلافروشی ها شلوغ بوده و شما شانس بسیار کمی دارید تا طلای مورد علاقه خود را بخرید. یک علت دیگر این است که طلاهای داخلی با توجه به این مناسبت ها ممکن است افزایش قیمت داشته باشند. یک نکته دیگر که در هنگام خرید النگو حائز اهمیت است این بوده که به هیچ وجه از چانه زدن غفلت نکنید. زیرا با چانه زدن با طلا فروش می توانید تخفیف بگیرید و این به نفع شما خواهد  بود. سعی کنید حدود 2 الی 3 درصد از  فروشنده تخفیف بگیرید.

    کیفیت ساخت: در خصوص خرید النگوی طلا توجه به کیفیت ساخت و پرداخت مناسب و همچنین آبکاری درست طلای استفاده شده  در ساخت این زیورآلات برای بانوان محبوب است.  توجه داشه باشید داخل النگوها باید بدون از هرگونه برجستگی و یا جوش زائد بوده تا زمان استفاده سبب ایجاد حس ناخوشایند و ناراحتی بر روی مچ دستتان نگردد.

    اندازه مناسب: مهمترین فاکتور در خرید یک النگوی طلا اصل و باکیفیت توجه به اندازه آن است.  برای اندازه گیری صحیح النگو ابتدا  مچ دست خود و یا شخصی که قرار است برای وی این مدل زیورآلات طلایی را خریداری نمایید، دست را بسته و انگشت شَست خود را از داخل بر روی انتهای انگشت کوچک و یا در کنار آن قرار داده و سپس با یک نوار کاغذی و یا اصلا سانتی متر پارچه ای اقدام به اندازه گرفتن بزرگترین حالت ممکنه بر روی دستتان کنید.

    توجه داشته باشید در صورتی که النگو کوچکتر از سایز مچ دستتان باشد موجب فشردگی و حتی نارسایی خونی در این قسمت از بدنتان می شود و چنانچه  بیش از اندازه بزرگتر باشد، پیوسته در حال سُر خوردن و حتی درآمدن از مچ دستتان می باشد.

    تناسب سنی:  تناسب طرح النگو با سن دختر و یا خانمی که قصد استفاده از آن را مربوط می شود.توجه داشته باشید زیرا تنها استفاده درست از یک طرح زیبا که متناسب با میزان سن شما باشد می تواند باعث درخشیدنتان در یک مهمانی رسمی و یا دورهمی دوستانه شود.

    قبل از خرید النگو طلا از عیار و معنی آن آگاهی داشته باشید


    بازار طلا همچون دیگر مشاغل از اصطلاحات مخصوص و کلمات تخصصی زیادی برخوردار است که احتمالا برای شما خریداران عزیز نا آشنا می باشد. یکی از این کلمات کلیدی عیار طلا است که شما همراهان عزیز می توانید جهت افزایش اطلاعات عمومی خود در این زمینه، مقاله های دیگر را مطالعه نمایید .

    خرید النگو برای استفاده روزانه

    اگر قصد استفاده روزانه از النگو را دارید بهتر است بدانید النگوی شما می‌ تواند به بخشی از وجهه‌ی اجتماعیتان تبدیل شود. به همین دلیل همواره باید صدایی كه بر‌ اثر بر‌خورد النگو‌ها ایجاد می‌شود و رنگ و تعداد النگو های دستتان را در نظر داشته باشد. النگوهای بسیار ظریف و یا جواهر نشان مناسب استفاده روزانه نیستند، اگر النگوی شما النگویی ظریف بود باید در نگهداری از آن دقت کنید. جالب است بدانید گاه النگوها می توانند مکمل شخصیت فرد باشند و میتوان شخصیت افراد را از نوع النگویشان پیش بینی کرد.

     سخن پایانی

    النگوها به عنوان اکسسوری پرکاربرد‌ترین زیورآلات شناخته می شوند که از زمان های گذشته تا به امروز همواره مورد توجه بانوان بوده است. این زیورآلات به عنوان یک هدیه دوست داشتنی برای همه سنین کاربرد دارد. انواع مختلفی از این زیورآلات در مدل‌های ساده و طرح‌دار طراحی می‌شود که اگر چه امروزه شاهد تنوع مدل‌های آن هستیم اما این اکسسوری همچنان ظاهر دایره‌ای شکل خود را حفظ کرده است.نکته هایی بسیار ضروری در مورد نگهداری زیورآلات وجود دارد که برخی از مصرف کنندگان طلا و جواهر با اینکه سال هاست از آنها استفاده می کنند ، اما به دلیل عدم توجه به ظرایف کار از آن بی اطلاع اند.

    نظرات
    ثبت نظرات Close