جستجو
فارسی
دسته بندی ها
    منو بسته
    Back to all

    هر آنچه باید قبل از خرید پلاک اسم طلا بدانید

    هر آنچه باید قبل از خرید پلاک اسم طلا بدانید

    داشتن یک گردن بند اسم شیک و خوش‌ساخت، احساس فوق‌العاده‌ای به شما خواهد بخشید . احساسی که با هر بار دیدن یا لمس گردنبند، دوباره تازه می‌شود و احتمالاً هرگز از تکرار این احساس، سیر و دل‌زده نخواهید شد. چنین گردنبندی، به نشان اختصاصی خودِ شما تبدیل می‌شود و تمایز آن در هر جمعی، چشم‌ها را به خود خیره می ‌کند.

    همه ما حس خوبی نسبت به حروف الفبای نام خود داریم. حال چه نام کامل مان باشد و یا فقط چند حرف اول یا آخر آن. ما می توانیم زنجیر ها و پلاک هایی از جنس طلا با نام حروف الفبای خود بر گردنمان بیاندازیم و بسیار منحصر به فرد و خاص باشیم. حال این حروف می تواند به زبان های مختلف باشد، اما در این میان دو نوع از گردنبند های اسم در میان افراد بسیار پر طرف دار است:

    • گردنبند با پلاک اسم فارسی
    • گردنبند با پلاک اسم انگلیسی

    شما می توانید گردنبند با پلاک اسم را به صورت هدیه برای افرادی که دوستشان دارید، تقدیم کرده و خوشحالی آن ها را دو چندان کنید. در این مقاله از وب سایت کافه طلا به بررسی گردنبند با پلاک اسم می پردازیم، پس اگر می خواهید این نمونه از گردنبند را برای خود یا عزیزانتان تهیه کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

    پلاک اسم طلا:

    لازم به ذکر است که پلاک های اسم که از خانواده لوگوهای مونوگرام هستند به طرح و نقشی هنرمندانه از حروف اول یا کامل اسم ‌مان گفته می شود که به دست طلاساز و با ابزار های خاص برش خورده و در قالب گردنبند و یا دستبند طلا و چرمی به عنوان زیورآلات مورد استفاده قرار می گیرد. حال این که این حروف به صورت فارسی و یا انگلیسی درج شوند و یا چه طرح و ویژگی هایی داشته باشند،  البته که به سلیقه فرد بستگی دارد اما اگر شما مایلید یک پلاک اسم داشته باشید باید به نکات زیر توجه کنید.

    اهمیت انتخاب فروشگاه در خرید گردنبند اسم

    برای اینکه از ظاهر و کیفیت گردنبند اسم و به‌طور کلی همه زیورآلاتی که از طلا و به‌صورت دستی ساخته می‌شوند، رضایت کامل داشته باشید، مهم است که چه فروشگاهی را برای خرید انتخاب می‌کنید. همان‌طور که می‌دانید، طلای دست‌ساز برخلاف طلای ماشینی، یک محصول کاملاً سفارشی بوده که تماماً با توجه به ایده و ترجیح مشتری تولید می‌شود.

    به همین دلیل، میزان رضایت شما از محصول نهایی، با مهارت سازندگان آن، ارتباط مستقیم دارد. ساخت دستبند و گردنبند اسم طلا و محصولات سفارشی دیگر، مستلزم به‌کارگیری نهایت هنر، ذوق و ظرافت از جانب عرضه‌کننده است و از آنجایی‌ که این سه ویژگی، مؤلفه‌هایی کاملاً متغیر هستند، انتخاب فروشگاه در خرید طلای سفارشی، اهمیت بسیار زیادی دارد.

    نکات بسیار مهم در انتخاب نوع پلاک اسم طلا:

    این که پلاک فارسی باشد یا انگلیسی احتمالاً اولین سوالی است که در ذهن شما نقش می بندد. در وهله اول برای آن که بتوانید این دو راهی را بر طرف کنید، باید مواردی را در نظر بگیرید و بر اساس آن نوع حروف پلاک اسم طلا را انتخاب کنید، این موارد شامل:

    • سلیقه و علاقه به حروف فارسی یا حروف انگلیسی
    • استایل و تیپ
    • روحیه ( روحیه سنتی دارید یا نه روحیه مدرن و علاقه مند به طرح های مدرن )

    بهتر است بدانیم که گردنبند طلا اسم انگلیسی، دارای جذابیت خاصی است، البته این موضوع به سلیقه خود فرد بستگی خواهد داشت اما بیشتر جوانان گردنبند طلا اسم انگلیسی را بیشتر می پسندد به دلیل آن که ترند می باشد و هیچ گاه از مد نمی افتد، هم چنین به دلیل آن که زبان نوشتاری ما فارسی است و این تفاوت خود موجب جذابیت کار می گردد.

    سلیقه عموم نیز بیشتر به سمت پلاک های با حروف انگلیسی است، مخصوصاً برای خانم ها. پس اگر به دنبال خرید یک پلاک اسم برای خود هستید و یا قصد دارید یک پلاک  به عنوان هدیه خریداری کنید، پیشنهاد می کنیم طرح های با حروف انگلیسی را نیز حتماً ببینید و از بین آن ها یکی را انتخاب کنید. مخصوصاً اگر با سلیقه فرد مقابل آشنایی کامل ندارید اما این همه ماجرا نیست و اخیراً پلاک های اسم با حروف فارسی نیز طرفداران زیادی پیدا کرده اند.

    طراحان طلا و جواهرات با ظرافت و هنرمندی خاصی اسامی فارسی را با حروف پیوسته زیبا طراحی می کنند و به وسیله دستگاه های برش لیزری، خروجی با کیفیتی تحویل می دهند. در نتیجه استقبال زیادی از طرف مشتریان این نوع جواهرات انجام شده است.این طرح های ابتکاری بسیار جالب بوده و شرکت های مختلفی در این زمینه در حال تولید هستند.

    حروف اسم فارسی را معمولا به صورت نستعلیق با منحنی های بسیار جذاب در اسم شخص، طراحی می کنند که از جذابیت بسیاری برخوردار می باشد، هم چنین در بسیاری از اوقات زوج های جوان اسم های خود را به صورت ترکیبی می توانند به طلا ساز ها سفارش دهند و آن ها طراحی های زیبایی را انجام داده تا زوج ها بتوانند از اسم های ترکیبی نیز برای گردنبند طلا خود بهره ببرند.

    لازم به ذکر است که برای تولید یک پلاک اسم به زبان فارسی خطاطان و طراحان گرافیک با دقت و هنرمندی خاص هنرنمایی می کنند و همان طور که بیان شد ،طراحان می توانند حروف را با خطوط مختلف از جمله نستعلیق طراحی و تولید کنند. در نتیجه حروف انگلیسی تنها انتخاب شما نبوده و اگر مایلید تا کمی جسارت بیشتری در انتخاب خود به خرج دهید ما به شما پلاک های اسم با حروف نستعلیق فارسی را پیشنهاد می کنیم.

    وزن و ابعاد مناسب برای یک پلاک اسم :

    از آنجایی که پلاک اسم معمولاً از جنس طلا و فلزات گران بها تولید می شود وزن و اندازه آن نیز اهمیت ویژه ای پیدا می کند. لذا محصولی ارزش بیشتری دارد که بتواند با مصرف کم ترین مقدار طلا بیشترین ظرافت و کیفیت را به ارمغان بیاورد. یک پلاک اسم که با ابعاد استاندارد تولید شده باشد صرف نظر از این که مردانه است یا زنانه از لحاظ عرض و طول بین ۳ تا ۷ سانتی متر می تواند متغیر باشد. با لحاظ این نکته که وزن کار نباید از یک حد استاندارد بالاتر برود.

    یک پلاک اسم استاندارد بسته به زنانه یا مردانه بودن و طرح طولی و عرضی، معمولا دارای اندازه ای بین 3 تا 6 سانتیمتر می باشد اما نکته مهمی که باید به آن توجه شود وزن کار است. بسیاری از فروشندگان گردنبند طلای اسم، با توجه به بستن مالیات آنها بر طلای خام و سود بیشتر، به خریدار میگویند که امکان ساخت پلاک مثلا زیر 3 گرم وجود ندارد، این در حالیست که حتا با یک گرم طلا امکان ساخت یک پلاک اسم با سایز و استحکام استاندارد وجود دارد.

    خرید پلاک اسم طلا:

    برای خرید یک پلاک اسم طلا باید به همه نکاتی که لازم است برای خرید جواهرات مد نظر قرار گیرد توجه کنید. از جمله:

    • عیار طلا
    • قیمت روز طلا
    • میزان کارمزد و مالیات

    نکته بسیار مهم:

    بدیهی است که کارمزد تنها برای طلاهای نو و غیر کارکرده محاسبه می شود و طلای دست دوم معمولاً مشمول کارمزد نمی گردد.

    خرید پلاک اسم طلا

    نوع طراحی پلاک از لحاظ ساده یا ترکیبی بودن:

    در توضیح پلاک های مونوگرام گفتیم که این پلاک ها یا می توانند تنها یک حرف از نام فرد و یا نام کامل او باشند. اما مدل های دیگری نیز وجود دارند که بیشتر جنبه عاشقانه پیدا می کنند. تصور کنید که قرار است برای سالگرد ازدواج برای عشقتان یک پلاک سفارش دهید. چه طرحی بهتر از ترکیب حرف اول اسم شما و همسرتان با هم دیگر؟ و یا ممکن است یک طراح بتواند با ظرافت هر چه تمام تر نام کامل هر دوی شما رو به صورت در هم تنیده به گونه ای طراحی کند که بدون آن که پلاک وزن زیادی پیدا کند نشان دهنده عشق دو نفر به یک دیگر باشد.

    البته این ترکیب حروف تنها محدود به نام دو نفر نمی ‌شود و بسیاری از شرکت های بزرگ برای نمایش نام خود در لوگو از ترکیب حروف اول اسم شان استفاده می کنند. ممکن است یک شرکت قصد داشته باشد تا از این حروف، یک پلاک به عنوان بج سینه برای لباس پرسنل خود طراحی و تولید کند. لذا در این بخش نیز باید به سراغ پلاک حروف ترکیبی رفت.

    پلاک های متنی:

    احتمالاً این سوال برای شما پیش آمده که آیا پلاک های اسم تنها محدود به نام می شوند؟ و یا این که آیا می توان متن دیگری را به جز اسم برای این خانواده از پلاک ها استفاده کرد؟

    پاسخ این سوال مثبت است. پلاک های نوشتاری تنها محدود به اسم نمی شوند و می توان هر متن دلخواه را برای آن ها به شرط آنکه طولانی نباشد و در یک عبارت کوتاه قرار بگیرد در نظر گرفت.در واقع پلاک های اسم برای یک فرد شخصی سازی شده اند اما می توان یک عبارت زیبا و جذاب را جایگزین کرد.

    این عبارت می تواند یک متن کوتاه و یا یک تاریخ خاص و مهم برای یک فرد باشد. برای مثال می تواند جز موارد زیر باشد:

    • مصراعی از یک شعر مورد علاقه شما
    • یک جمله کوتاه از نویسنده
    • تاریخ تولد یا ازدواج یا هر تاریخی که برای شما مهم است
    • جمله کوتاهی که شما را به یاد یک خاطره در زندگی تان می اندازد و ...

    باید بیان شود که هر چیزی که خاطره ای زیبا را به ذهن فرد بیاورد، به شرط کوتاه بودن می توان در قالب یک گردنبند زیبا طراحی کرد تا همیشه یادآور لحظات خوش برای شما باشد. لازم به ذکر است که این دسته از پلاک ها تنها مختص به گردنبند طلا نیست بلکه حروف الفبا را می توان به صورت برش خورده و زیبا برای انگشتر و گوشواره نیز به کار برد. هم چنین با ترکیبی از یک نام و یا یک حرف الفبا و چرم، دستبند های بسیار زیبایی تولید می‌شود که مورد توجه و استقبال بسیاری از جوانان قرار گرفته است.

    انواع طلاهای مورد استفاده در ساخت پلاک اسم:

    این نکته که از چه نوع طلایی برای ساخت پلاک طلا اسم استفاده شود تنها بستگی به سلیقه و میزان هزینه مورد نظر شما دارد. پلاک اسم می تواند هم از طلای زرد و هم از طلا های دیگر مانند رزگلد و یا طلا سفید ساخته شود. در تمامی این موارد نکته ای که لازم است به آن توجه ویژه شود تنها نوع ساخت و استحکام حروف می باشد.

    مراحل ساخت یک پلاک اسم :

    مراحل ساخت پلاک های اسم معمولاً به این صورت آغاز می ‌شود که مشتری یک  اسم و یا یک عبارت را به کارگاه ارائه می کند.  سپس طراحان چند نمونه از طرح های  پیشنهادی خود را در اختیار مشتری قرار می دهند تا یکی از آن ها به عنوان طرح نهایی انتخاب گردد. پس از انتخاب نمونه و تایید طرح پیشنهادی،  کار ساخت آغاز می گردد و معمولاً بین ۳ تا ۵ روز کاری محصول نهایی تحویل مشتری داده می شود.

    پلاک طلا

    کاربرد پلاک های اسم طلا چیست:

    پلاک اسم به عنوان یک هدیه خاص و جذاب برای همه ی افراد خواهد بود.  کمتر کسی هست که از دیدن یک طراحی زیبا با اسم خود هیجان زده نشود. در صورتی که شما هم به دنبال خرید یک هدیه خاص و با قیمتی مناسب می باشید، پلاک اسم طلا می تواند گزینه ای بسیار مناسب برای شما باشد. ساخت سفارشی پلاک اسم، دست شما را برای انتخاب مدل باز می گذارد. شما حتی می توانید پلاک اسم را به صورت نیم ست برای گردنبند و گوشواره نیز سفارش دهید. پلاک طلا می تواند به همراه زنجیر طلا، چرم، سنگ های قیمتی، مروارید و... همراه شود تا جلوه و زیبایی آن دو چندان گردد. به طور کلی کاربرد های پلاک شامل موارد زیر می شود:

    1- آویز گردنبند

    2- نیم ست گوشواره و گردنبند

    3- پلاک دستبند: با بندهای چرمی یا سنگی

    4- تابلو اسم

    5- جاکلیدی اسم

    6- انگشتر اسم

    7- انگشتر های مردانه و زنانه سیگنت رینگ

    8- پلاک دو اسمی

    سخن آخر:

    پلاک اسم تنها یکی از انواع طلاهای شخصی سازی شده می باشد. علاوه بر اسم، شما می توانید مثلا تاریخ آشنایی، متن های خاص، شعر یا هر جمله خاطر انگیزی را به صورت گردنبند در بیاورید. به علاوه، گوشواره اسم، دستبند چرم و اسم و انگشتر اسم از دیگر انتخاب های شما خواهند بود.

    امروزه سلیقه های گوناگونی در زمینه طلا و جواهر وجود دارد.  و خلاقیت در زمینه هنر حرف اول را می‌ زند. یکی از زمینه هایی که در صنعت طلا بسیار محبوب و پر مشتری است تولید پلاک های متنی و اسم است که تلفیقی از هنر، خلاقیت و تکنولوژی را در خود جای داده است. اگر به عنوان یک طراح و فرد شاغل در زمینه طلا این مقاله را می‌خوانید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که مطالعات خود در این زمینه را گسترش دهید تا بتوانید آثار زیبایی خلق کنید و اما اگر به عنوان یک کاربر مخاطب این مقاله هستید  و قصد خرید یک هدیه برای عزیزانتان را دارید حتماً این نوع از پلاک ها را در یاد داشته باشید تا بتوانید آن ها را غافلگیر و خوشحال کنید.

    نظرات
    ثبت نظرات Close